قدس آنلاین-سامانه بارشی فعال که اغلب استان های کشور را با خود درگیر کرده است به رغم ایجاد موجی از خوشحالی به برکت بارش ها اما به دلیل انسداد بسیاری از راه های ارتباطی، لغزندگی و ایجاد تصادفات متعدد زحماتی را نیز برای مسافران و رانندگان در طول جاده های کشور به همراه داشته است.

کولاک برف در جاده های کشور/سفر فقط با زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی

گروه استان ها: گفتنی است بارش برف که از روز گذشته نقاط مختلف کشور را در برگرفته است جاده‌های استان‌های  زنجان ، قزوین ، کرمانشاه ، همدان ، زنجان ، آذربایجان غربی ، مرکزی ، اردبیل ، البرز ، سمنان ، لرستان و کردستان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

ایجاد ۸۰ فقره سانحه رانندگی در همدان

بارش برف و به دنبال آن لغزندگی جاده از روز گذشته تاکنون موجب واژگونی ۷۰ خودرو و صدمه دیدن ۱۰ خودرو در محور های ارتباطی همدان شده است.

سرهنگ رضا عزیزی رییس پلیس راه استان همدان در همین راستا گفت: ۷۰ فقره از سوانح رانندگی ۱۲ ساعت گذشته از نوع واژگونی بوده که به علت تردد با سرعت غیرمطمئنه و بی توجهی به جلو رخ داده است.

رییس پلیس راه استان همدان گفت: با توجه به ریزش شدید برف و یخ‌زدن سطح جاده‌ها تردد از جاده‌های این استان نیازمند زنجیرچرخ است.

خراسان جنوبی لغزنده است

رییس پلیس راه خراسان جنوبی نیز گفت: برخی محورهای استان از جمله دیهوک، طبس، فردوس و بیرجند به علت ریزش برف و باران لغزنده اما باز است و رانندگان با احتیاط تردد کنند.

سرهنگ علیرضا رضایی افزود: تمام محورهای ارتباطی استان باز است و تردد عادی و روان در آنها جریان دارد.

کولاک در خراسان شمالی

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی نیز اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش‌ها به مردم توصیه می‌شود در دو سه روز آتی، از سفرهای غیر ضرور در جاده‌های استان به ویژه محورهای کوهستانی پرهیز کنند.

محمد مشتری اظهار داشت: از صبح امروز، کولاک در گردنه اسدلی در محور بجنورد-اسفراین، سبب کندی تردد خودروها در این مسیر شده که البته هم اکنون از شدت آن کاسته شده است.

تشدید کولاک در کردستان

بارش برف و یخبندان شامگاه گذشته و تشدید کولاک در برخی نقاط هم اکنون راه ارتباطی  ۲۱۸ روستا در هفت شهرستان استان کردستان را مسدود کرده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان در همین رابطه گفت: با ادامه بارش‌ها در برخی روستاها و نقاط تعداد راه‌های مسدود شده این استان هم اکنون به ۲۱۸ مورد رسیده است.

رامبد نوذری اظهار داشت: بیشترین راه‌های روستایی مسدود شده با ۱۰۰ مورد در سنندج است و بقیه نیز در سایر شهرستان ها شامل ۷۰ آبادی در دیواندره، ۲۵ روستا در دهگلان، ۱۰ روستا در بیجار، هفت روستا در سقز، بانه و قروه هر کدام سه روستا است.

راه های زنجان مه آلود  با بارش برف

جواد یوسفی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان نیز از بارش برف و کولاک شدید در محور های این استان خبر داد و گفت: برف راه ارتباطی ۶۵ روستا را مسدود کرده است.

گفتنی است هم اکنون گردنه های صعب‌العبور و کوهستانی این استان پوشیده از مه غلیط و با جریان کولاک همراه است تردد در جاده‌ها ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ امکانپذیر است.

یوسفی افزود: مه غلیظ در گردنه های بادامستان و ذاکر در جاده زنجان – طارم، قلی کندی در مسیر زنجان – دندی، آق گدیک و خانچایی در زنجان – تهم – چورزق و جاده دندی – تخت سلیمان و زنجان - بیجار موجب کاهش دید افقی رانندگان شده است.

محور آزادراه خرم آباد- پل زال مسدود است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان نیز با اشاره به بارش برف در محور های ارتباطی اسن استان گفت: تنها محور آزادراه خرم آباد پل زال مسدود است و مابقی محورهای اصلی و شریانی استان باز است.

عباس شرفی اظهار کرد: بارش برف که از ظهر چهارشنبه تا بامداد امروز در اغلب جاده های استان ادامه داشت موجب کند شدن تردد و یا بسته شدن اغلب جاده های استان شده بود.

به گفته وی اکنون در جنوب استان شهرستانهای کوهدشت محور بلوران، چگنی، خرم آباد و آزادراه خرم آباد پل زال و همچنین گردنه های ایواندر الشتر، گشور دلفان و گردنه رازان در محور خرم آباد بروجرد بارش برف گزارش شده است.

تردد در محور شهمیرزاد- کیاسر با زنجیرچرخ

رییس پلیس راه استان سمنان نیز گفت: جاده‌های کوهستانی در گردنه‌های استان به دلیل بارش برف از شامگاه گذشته لغزنده و تردد در محور شهمیرزاد- کیاسر فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

سرهنگ تقی کبیری اظهار داشت: گردنه آهوان در محور سمنان- دامغان، گردنه خوش ییلاق در محور شاهرود- آزاد شهر و محور شهمیرزاد- کیاسر به دلیل بارش برف لغزنده است.

رییس پلیس راه استان سمنان بیان کرد: تردد در محور شهمیرزاد- کیاسر به دلیل بارش برف فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

شاهرود - گلستان زنجیر چرخ نیاز دارد

فرمانده انتظامی شاهرود هم اعلام کرد: براثر بارش برف ، رفت و آمد خودروها در راه‌های این شهرستان به استان گلستان فقط با زنجیر چرخ ممکن است.

سرهنگ علی کریمی افزود: بارش برف از بامداد روز پنجشنبه آغاز شده و نیروهای پلیس راه و راهداری در راه های شاهرود به استان گلستان مستقر شده و به مردم خدمات می دهند.

  وی ادامه داد: رانندگانی که قصد رفت و آمد در راه های شاهرود به آزادشهر و نیز شاهرود - گرگان دارند، حتما باید از زنجیر چرخ استفاده کنند.

 سرهنگ کریمی گفت: راه شاهرود - به آزادشهر از محور جنگل النگ بسته است.

اراک –بروجرد با کولاک برف روبرو است

«علی زندی‌فر» مدیرکل راهداری و حمل و نقل حاده‌ای استان مرکزی نیز  با بیان اینکه تمامی جاده‌های برون‌شهری این استان باوجود بارش برف سنگین در شبانه‌روز اخیر باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد اظهار کرد:  بارش برف سنگین و کولاک به جز جاده اراک- بروجرد در بقیه جاده‌های استان متوقف شده و همه جاده‌های اصلی استان باز است و رانندگان ضمن رعایت نکات ایمنی می‌توانند در آن‌ها عبور و مرور کنند.

گردنه های کرمانشاه لغزنده ومه آلود

رییس پلیس راه کرمانشاه  نیز گفت: براثر بارش باران و برف ۲۴ ساعت گذشته همه جاده‌های استان به ویژه گردنه‌ها لغزنده و به علت مه دارای محدودیت دید هستند.

سرهنگ محمد حیدری  افزود: رانندگی در منطقه اورامانات به ویژه سمت شهرستان پاوه با زنجیر چرخ امکان پذیر است و دیگر جاده های منطقه دچار مه گرفتگی غلیظ و دارای محدویت دید است.

وی در ادامه گفت: باتلاش پلیس راه و راهداری هم اکنون هیچ یک از جاده ها و گردنه های استان مسدود نیست و همه جاده ها برای تردد باز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.