یک کارشناس امنیتی عراقی حجم فساد در قراردادهای تسلیحاتی آمریکا با این کشور را نجومی توصیف کرد.

کارشناس امنیتی عراقی: فساد مالی در تمامی قراردادهای تسلیحاتی با آمریکا مشهود است

به گزارش قدس آنلاین، «مؤید العلی» کارشناس امنیتی عراقی گفت که دولت آمریکا اجازه عقد قراردادهای تسلیحاتی عراق با دیگر کشورها را نمی‌دهد و حجم فساد نهفته در قراردادهای خرید سلاح از آمریکا به شدت بالاست.

او به وبگاه المعلومه گفت که واشنگتن به توافقات نظامی خود با عراق پایبند نیست و این اقدام با هدف تأثیر بر روند سیاسی در عراق و تثبیت حضور خود در این کشور صورت می‌گیرد.

العلی افزود: «حجم فساد در قرادادهای تسلیحاتی با آمریکا در حد رقم‌های نجومی است و تمامی قراردادهای نظامی با این کشور در مظان اتهام به فساد قرار دارد.»

این کارشناس امنیتی همچنین گفت که یکی از بزرگترین پرونده‌های فساد مربوط به خرید جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکا است و این کشور در طول این مدت هواپیماهای نظامی مختلفی را در قالب این قرارداد به عراق فروخته است.

او از کمیسیون مبارزه با فساد پارلمان خواست تا پرونده این قراردادها و حجم فساد صورت گرفته را مورد بررسی و مسببین را تحت پیگرد قرار دهد.

افشای فساد موجود در قراردادهای تسلیحاتی واشنگتن با بغداد در حالی است که امروز (جمعه) شهرهای عراق صحنه تظاهرات میلیونی در محکومیت حضور نیروهای آمریکایی در این کشور است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.