مشهد-امام جمعه مشهد با اشاره به نکته های نماز جمعه رهبری، بیان کرد: نکته اول این است کشور باید قوی شود، نکته دوم سپاه قدس رزمندگان بدون مرز هستند و هر کجا جریان مقدسی باشد سپاه قدس در عرصه جهاد حضور دارد و نکته سوم این است که شهید سلیمانی تنها شهید نبود بلکه یک مکتب است.

شهید سلیمانی یک مکتب بود/قدرت نظام متکی بر توان و استعدادهای داخلی است
به گزارش قدس آنلاین؛ آیت الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه مشهد که در حرم مطهر برگزار شد، ضمن تسلیت دهه فاطمیه اظهار کرد: نماز جمعه ای که هفته گذشته توسط مقام معظم رهبری برگزار شد اصل این نماز جمعه و اقبال مردم به یک معجزه بیشتر شباهت داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: بعد از مسائلی که در سانحه هوایی داشتیم برگزاری این نماز جمعه باعث کوری چشم دشمنان اسلام در سراسر کره زمین شد و از همه مردم ایثارگر در پای ستون نظام تشکر می کنم.

وی با اشاره به اینکه رهبری در خطبه های هفته گذشته سه نکته کلیدی را بیان کردند، افزود: در کنار همه رهنمودهایی را بیان کردند که نیازمند تحلیل است و ابعاد و مولفه های آن باید بیان شود.


آیت الله علم الهدی بیان کرد: کشور مردم و نظام باید قوی باشد، قدرت و قوت نظام و کشور تکیه کردن بر توان ها و استعدادهای داخلی مردم است مردم ما توانشان کم نیست استعدادهای فرهیخته پرفراز در مردم ما در حوزه های مختلف کم نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: قوی شدن به خاطر این است در همه چیز به بیرون محتاج نباشیم چرا که اگر کشورهای خارجی بر مبنای نیاز ما نقطه ضعف پیدا کنند ما را در عرصه موضع‌گیری و پایمردی به دین می خواهند بلرزانند یعنی همه چیز از خود ما باشد.

وی متذکرشد: اینکه برخی در برابر این راهبرد اظهار کنند بدون نگاه به دنیا نمی توانیم کشور را اداره کنیم درست نیست، نگاه به کدام دنیا؟ دنیایی که به آن وابسته اید از همان نقطه به شما فرود می آید، نگاه به این دنیا؟

 نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، گفت: با نگاه به این دنیا می خواهید کشور را اداره کنید؟ با نگاه به دنیای تجاوز و آدم کشی با نگاه به دنیای دزدی و سرقت می خواهید کشور را اداره کنید؟ و چون نگاه به دنیا دارید به فکر شبکه اجتماعی قوی داخل کشور بر نمی آیید و به کسانی که بخواهند این شبکه را راه بیندازند کمک نمی کنید، چون نگاه شما به دنیا است.

آیت الله علم الهدی، ابراز کرد: شبکه اجتماعی که به عنوان خدمات ارتباطی در اختیار مردم قرار می‌گیرد باید برای همه مردم مساوی باشد اگر بنا شد در موردی فردی را محدود کردند کجای این برابری است؟ فضای مجازی مانند فضای حقیقی در عرصه های حرف زدن های همه مردم دنیا است اگر در فضای اجتماعی انسان ها محدود شدند خلاف آزادی بیان است در فضای مجازی محدود شوند خلاف آزادی بیان نیست؟

نماینده ولی فقیه با اشاره به محدود کردن برخی صفحات در فضای مجازی، عنوان کرد: صفحه ها را پاک کردند تصاویر حاج قاسم را حذف کردند اما زمانی که تصاویر شهید سلیمانی را پاره می کنند می گذارند تکثیر شود، این عدل بشری و آزادی بیان است؟ به صرف اینکه شبکه اجتماعی تحت نفوذ استکبار است باید حرف مخالف حذف شود؟

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه ما در این کشور استعداد توانمند در عرصه مختلف داریم، ابراز کرد: آیا نمی توانیم شبکه اجتماعی داخلی بدون نگاه به خارج کشور داشته باشیم؟ گاهی اوقات آدم شک می کند نکند در عرصه مدیریت ارتباطی کشور عوامل دشمن نفوذ کرده اند که جریان ارتباطی ما را با دشمن همراه کنند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: نکند دستی از دشمن اختلال می کند این با فرمایش رهبری سازگار نیست ما اگر می گوییم کشور قوی شود باید از ظرفیت ها در قدرت بخشی نظام استفاده کنیم مردم و کشور خود را قوی کنیم.

وی گفت: مردم ما در این کشور سرمایه ای دارند که مردم هیچ کشوری سرمایه ما را ندارند و آن سرمایه تمسک به ولایت اهل بیت است جریانی که در همه دل ها وجود دارد که آن ها را به هم وصل می کند و ما باید این سرمایه را عزیز بشماریم.

آیت الله علم الهدی در خطبه های عبادی نماز جمعه، یادآورشد: در جریان رابطه دو همسر آنچه از قرآن تبیین شده قره العین بودن همسر برای یک دیگر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خصوص قره العین بودن خاطرنشان کرد: معنای قره العین بودن این است همسر باعث آرامش چشم دیگری است، آرامش دل با این آرامش متفاوت است.

وی افزود: آرامش چشم به این معناست که چشم به دنبال فرد دیگری نیست، جایی که زن آرامش چشم ایجاد نکند مرد چشم خود را حفظ نمی کند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه آرامش چشم بودن همسر برای هم راهکاری دارد، ابراز کرد: راهکار آن مشارکت مرد و زن در اداره زن است، اگر آرامش اداره زندگی بر روی دوش زن به تنهایی شد و مرد در اداره خانه مشارکت ندارد این زن در زندگی خسته می شود.

امام جمعه مشهد، اذعان کرد: زنی که خسته شود باعث ناراحتی در خانه می شود، برخی از خانواده ها مرد از صبح خارج خانه می رود وارد خانه می شود محل شغل دوم است، این هم مرد را خسته می کند.

وی، گفت: زندگی مدیریت آن باید جمعی ارتباطی باشد چرا که خواسته ها و اراده ها نزدیک یک دیگر است، دین و آموزه های دینی برای مدیریت بهتر بر افزایش محبت نیز تاکید ویژه ای داشته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.