معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور گفت: صبح امروز در قالب طرح مثلث اقتصادی تفاهم‌نامه احداث فرودگاه نیشابور با حضور سرمایه‌گذار این بخش امضا شد.

امضا تفاهم‌نامه احداث فرودگاه نیشابور

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا قامتی اظهار کرد: طی چند ماه آینده مرحله نخست این طرح با اعتبار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال پس از طی مراحل قانونی کلید خواهد خورد.
وی اظهار داشت: مکان این فرودگاه در زمینی به وسعت ۵۰۰ هکتار در جنوب شرقی شهر نیشابور جانمایی شده است.
فرماندار نیشابور گفت: این فرودگاه به صورت چند منظوره جهت ارائه خدمات از طریق هواپیماهای کوچک، تاکسی هوایی، آموزش خلبانی و تعمیر و نگهداری هواپیما راه اندازی می شود.
قامتی افزود: در مراحل بعدی این طرح در قالب مجتمع فرودگاهی، احداث هتل کاروانسرای پنج ستاره و باغ هتل در اردوگاه شهید رجایی باغرود در دستور کار قرار دارد.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی هم در این باره گفت: به طور میانگین در هفته ۵۰۰ نفر نیشابوری از خدمات هواپیمایی برای رفتن به تهران و سایر نقاط کشور استفاده می کنند و در صورت احداث فرودگاه روزانه یک پرواز به تهران انجام می شود.
حمید گرمابی افزود: احداث این فرودگاه ضمن ارائه خدمات آموزش خلبانی و حمل و نقل هوایی موجب توسعه صنعت گردشگری شده و در رونق اقتصاد نیشابور و شهرهای اطراف بسیار موثر است.
فرودگاه، هندلینگ خدمات هوایی و فرودگاهی، توقفگاه هواپیما، آشیانه پرواز، برج مراقبت پرواز، ساختمان رادار، آشیانه نگهداری و تعمیر هواپیما، هواشناسی و آتش‌نشانی از جمله طرح‌های اصلی ساخت فرودگاه نیشابور است.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    0 0
    تبریک خدمت مردم فهیم و صبور نیشابور...