پنتاگون اعتراف کرد ۳۴ نیروی آمریکایی درحمله به پایگاه عین الاسد دچار ضربه مغزی شدند.

اعترافات قطره چکانی آمریکا ادامه دارد: ۳۴ نفر ضربه مغزی شده‌اند

قدس آنلاین: وزارت دفاع آمریکا روز جمعه در ادامه اعترافات قطره چکانی خود در مورد تلفات حملات موشکی ایران اعلام کرد: تا کنون ۳۴ نیروی آمریکا را دچار ضربه مغزی کرده است. 

اعترافات هفتگی پنتاگون به افزایش تلفات حملات موشکی ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ همچنان بر نادیده گرفتن این حملات اصرار دارد. جاناتان هافمن سخنگوی پنتاگون در آخرین گزارش تلفات حملات موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق گفت: این حملات تا کنون 34 زخمی داشته است. 
هافمن در مورد سربازان زخمی آمریکایی اعزام شده به آلمان گفت: هشت سربازی که قبلا به آلمان برای درمان اعزام شده بودند هم اکنون به آمریکا منتقل شده‌اند و 9 سرباز دیگر به آلمان منتقل شده‌اند و همچنان در آنجا تحت درمان قرار دارند. 
سخنگوی پنتاگون در ادامه افزود: یک نفر به کویت منتقل شد و در آنجا از خدمات درمانی بهره مند و به عراق بازگردانده شد، 16 سرباز دیگر به علت صدمات مغزی در عراق نگهداشته شدند و همانجا درمان شده و به وزارت دفاع بازگردانده شدند. 
خبرنگاری پرسید که نیچروان بارزانی رئیس جمهوری اقلیم کردستان عراق روز گذشته در داووس در دیدار با ترامپ، گفته است که بازگشت داعش خطری جدی برای عراق است و به همین دلیل حضور نیروهای آمریکایی در این کشور ضرورت دارد، آیا شواهدی از بازگشت داعش در اختیار دارید؟
سخنگوی پنتاگون اظهار کرد: هدف طولانی مدت ما برای حضور در عراق، مبارزه با داعش و کمک به مردم عراق برای داشتن رفاه بوده است. من فکر می کنم آنچه که رئیس جمهوری اقلیم کردستان مطرح کرد، بازتابی از خواست بسیاری از مردم عراق است که حضور نیروهای آمریکایی در عراق را مفید می دانند.
هافمن ادامه داد: فرماندهان حاضر در عراق اختیار لازم را برای محافظت از خود دارند، ما تهدیدهای جدیدی را در آنجا می بینیم که برخی از آنها تهدیدهای موشک بالستیک ناشی از ایران مبتنی بر فعالیت های اخیر آنها است. علاوه بر آنها تهدیدهای حملات موشک کاتیوشا نیز وجود دارد. تهدیدهای پهپادی هم هست که اخیرا در حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی به کار گرفته شد.
وی اضافه کرد: من تعیین نمی کنم که چه اقدامی انجام شود اما فرماندهان منطقه‌ای گزینه‌های متعددی برای حفاظت از خود دارند.
اعترافات پنتاگون به افزایش هفتگی تلفات حملات موشکی ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ همچنان بر نادیده گرفتن این حملات احتمام دارد. 
با کوچک شمردن تلفات زخمیان حملات موشکی ایران، کریس مورفی سناتور حزب دموکرات با انتقاد از پنهانکاری‌های ترامپ در مورد تلفات حملات موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق گفت: رییس جمهوری به دنبال فریب افکار عمومی است. 
سناتور مورفی در سخنانی ترامپ را متهم کرد که هفته‌ها با گمراه کردن افکار عمومی زخمی شدن سربازان آمریکایی در پایگاه‌های عراق را پنهان کرده این در حالی است که بعد از مدت‌ها پنتاگون جزییاتی از زخمی شدن شماری از نیروهای آمریکایی خبر می‌دهد. 
به دنبال انتشار بیانیه پنتاگون، ترامپ قبل از خروج از اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس اعلام کرد که جراحات وارده بر سربازان ارتش آمریکا در حمله به یک پایگاه در عراق "بسیار جدی" نبوده است. 
ترامپ به خبرنگاران گفت: "من شنیده‌ام که آن‌ها سردرد و چیزهای دیگری داشته‌اند و من آن‌ها را نسبت به سایر جراحاتی که دیده‌ام، صدمات جدی نمی‌دانم. 
سناتور مورفی در مصاحبه با سی بی‌اس نیوز گفت: کسی برای سردرد به آلمان اعزام نمی‌شود. افراد وقتی با هواپیما به آلمان اعزام می‌شوند که به شدت صدمه دیده باشند. 
پیش از این فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) تائید کرده بود که ۱۱ نظامی این کشور در حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی عین الاسد عراق دچار مشکل شده‌اند که تعدادی از آن‌ها به کویت و تعدادی دیگر به آلمان منتقل شده‌اند. 
سنتکام همچنین گفته بود که مشکل سربازان آسیب دیده، ضربه مغزی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.