تبریز- سَهَند یکی از شهرهای جدید استان آذربایجان شرقی در ۲۰ کیلومتری جنوب تبریز می‌باشد که در شهرستان اسکو واقع‌شده است و هدف از احداث این شهر، اسکان دادن سرریز جمعیت تبریز بود که با استقبال گسترده مردم این کلان‌شهر روبه‌رو شد.

ساکنان «سهند» چشم‌به‌راه مانده‌اند

قدس آنلاین-گروه استان ها:  شهر جدید سهند در تاریخ ۵ تیر ۱۳۸۷ خورشیدی با افتتاح ساختمان شهرداری و انتخاب شهردار، به‌عنوان پنجاه و هشتمین شهر استان آذربایجان شرقی و سومین شهر شهرستان اسکو شناخته شد؛ وجود دانشگاه صنعتی سهند بر اهمیت این شهر جدید افزوده است.

درحالی‌که سهند هرروز بر وسعت و جمعیت آن افزوده می‌شود و دسترسی شهروندان و ساکنان آن به تبریز باید تسهیل و تسریع پیدا کند اما متأسفانه بزرگراه سهند- تبریز هنوز پس از گذشت ۹ سال به پایان نرسیده است.

کلنگ ساخت بزرگراه تبریز - سهند در سال ۱۳۸۹ شمسی به زمین زده شد تا ساکنان شهر جدید سهند که بخش عمده‌ای از آنان را سرریز جمعیت کلان‌شهر تبریز تشکیل می‌دهد، بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تبریز دسترسی داشته باشند، اما این طرح مهم راه از آن زمان تاکنون هرسال، وعده افتتاح در تابستان سال آینده را تجربه کرده و هنوز به ثمر ننشسته است.

کارشکنی در احداث بزرگراه

بزرگراه ۲۲ کیلومتری تبریز - شهر جدید سهند ازجمله طرح‌های راه‌سازی حیاتی آذربایجان است که استاندار آذربایجان شرقی شخصاً وعده داد که این مسیر تا پایان شهریور امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

متأسفانه آن‌قدر در خصوص افتتاح این بزرگ‌راه وعده داده‌شده است که حالا تأخیر در احداث آن صدای خود استاندار را هم درآورده است چنانچه که محمدرضا پورمحمدی اگرچه وعده بهره‌برداری در شش ماه نخست امسال را داده بود اما حالا عنوان می‌کند:« اگر احداث این مسیر به همین شکل پیش برود به مردم می‌گویم که چه افرادی در مسیر این بزرگ‌راه سنگ‌اندازی می‌کنند!»

استاندار آذربایجان شرقی می‌گوید: تأمین مالی این پروژه از سوی وزارت راه و شهرسازی، با بهانه‌های سطحی معطل‌مانده است.

محمدرضا پورمحمدی  از برخی مانع‌تراشی‌ها در اجرای پروژه‌های حوزه راه‌سازی در استان انتقاد کرده و می افزاید: متأسفانه بخشی از بدنه اجرایی راه و شهرسازی و مدیران استانی همراهی خوبی با حرکت توسعه استان در این زمینه ندارند.

خط و نشان استاندار

 پورمحمدی بابیان اینکه اجرای پروژه‌های راه‌سازی و رفع موانع اجرایی آن‌ها وظیفه ذاتی وزارت راه و شهرسازی است یادآور می شود: موضوع راه، از جهات مختلف چه ازنظر نقش آن در توسعه اقتصادی و چه ازنظر سلامتی و امنیت مردم دارای اهمیت است و نباید پروژه‌های راه‌سازی به خاطر بروکراسی اداری یا عدم همراهی افرادی که به حساسیت موضوع واقف نیستند بلاتکلیف بماند.

وی تأکید می کند: بنده به‌عنوان نماینده دولت باید به مردم استان گزارش دهم و اگر بزرگراه تبریز- سهند در موعد مقرر به اتمام نرسد به مردم اعلام خواهم کرد که چه کسانی در برابر این مسئله مقاومت می‌کنند.

استاندار آذربایجان شرقی بابیان اینکه بزرگراه تبریز- سهند، ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز امیدواری کرد این مسیر تا بهار سال آینده زیر بار ترافیک برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    1 0
    خوب آخر تابستون که افتتاح نشد بیایید اعلام کنید اسامی رو پس چرا اعلام نمیکنید؟