بزرگترین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در سراسر کشور با حضور صدها گروه از تولیدکنندگان محتوای دیجیتال به طور همزمان در ۳۱ استان کشور  از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه دوم بهمن ماه آغاز به کار کرد.

 رویداد 48 ساعته تولید محتوای دیجیتال بسیج برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان فضای مجازی بسیج؛ بزرگترین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در سراسر کشور با حضور صدها گروه از تولیدکنندگان محتوای دیجیتال به طور همزمان در ۳۱ استان کشور  از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه دوم بهمن ماه آغاز به کار کرد.

این رویداد 48 ساعته تولید محتوا همزمان در مراکز استان های سراسر کشور با حضور مسئولان استانی برگزار شد که به گفته مسلم معین، مسئول سازمان فضای مجازی بسیج، 1500 نفر در قالب 500 تیم تخصصی در سه حوزه نرم افزار، بازی و انیمیشن به تولید محتوای تخصصی در یک موضوع مشخص اقدام کردند.

همچنین همزمان با برگزاری رویداد بزرگ 48 ساعته تولید محتوا فضای مجازی بسیج در سراسر کشور، رصد این رویداد در مرکز کنترل و مانیتورینگ انجام شد که برخی از مقامات و مسئولان فضای مجازی کشور  به صورت آنلاین از این رویداد بازدید کردند.

در همین راستا ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، سردار محمدحسین سپهر،جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار حسین نجات، معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه، حمیدرضا زندی، مدیرکل فضای مجازی معاونت استان‌های سازمان صداوسیما، سردار عبدالرضا آزادی معاونت فرهنگی بسیج ، انوری، مسئول سایبری ستاد کل نیروهای مسلح، امیر خوراکیان، معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور، منصور امینی مدیر سازمان رسانه ای سراج، مسعود بصیری، مسئول بسیج رسانه، سردار حمیدرضا تقی زاده مدیرعامل بنیاد تعاون سازمان بسیج، محمد شجاعیان مدیرعامل خبرگزاری مهر؛ نجف زاده مسئول فاوای بنیاد تعاون سازمان بسیج از این مرکز کنترل و مانیتورینگ رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج بازدید کردند.

مسئولان استانی مانند فرماندهان سپاه‌های استانی، استانداران هر استان، ائمه نماز جمعه در استان‌ها، فرماندهان و سایر مسئولان استانی نیز به تفکیک از فعالیت تیم‌های شرکت کننده در این رقابت بازدید کردند.

https://newsroom.dana.ir/content/upload/b9da4477-f115-491a-9f48-a58e52976438.jpg

بر اساس این خبر سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با حضور در محل برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در کرمان نیز از روند فعالیت تیم های تولید محتوا در این رویداد بازدید و با شرکت کنندگان در این رویداد گفتگو کرد.

وی در خصوص ضرورت پرداختن به حوزه تولید محتوا در بسیج اظهار داشت: امروز دشمن به واسطه عملیات روانی‌های متعدد، هجمه زیادی تحت عنوان جنگ نرم به کشور وارد می‌کند که با فعالیت موثر در عرصه فضای مجازی می‌توان نقشه های دشمن در زمینه های متعدد را خنثی کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین گفت: در جریان برگزاری این رویداد بزرگ در حوزه‌های فضای کسب و کار، فرهنگ و اقتصاد، محتواهای متعددی در سراسر کشور در حال تولید است و امیدواریم در جریان این رویداد استعدادهای زیادی کشف شود.

https://newsroom.dana.ir/content/upload/3e2ccb15-6f6a-4e96-932b-ed3f3c54e4d3.jpg

ابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی در کنفرانس ویدئویی با شرکت‌کنندگان در رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال سازمان فضای مجازی بسیج سراسر کشور اظهار داشت: امروز شاهد یک اقتصاد بزرگ فرهنگی در دنیا هستیم و رقابت فشرده ای در صحنه فضای مجازی جهان در حال شکل‌گیری است.

وی همچنین افزود: همه این ظرفیت ها در کشور فضایی را خلق کرده است که بشارت دهنده آینده روشنی برای حوزه فضای مجازی در کشور است که در این فضا کشور بتواند در مقابل توطئه هایی که وجود دارد استوار باشد.

وی بیان داشت: امروز محتواهای ما از اپ استورها حذف می شود و وقتی مردم می خواهند احساسات خود را برای شهادت سردار سرفراز کشورمان شهید سلیمانی بیان کنند، پیش از آنکه محتوایی شکل بگیرد، آنها را حذف کرده و صفحات فعالان فضای مجازی بسته می شود که این رفتار زننده ای است.

فیروزآبادی همچنین عنوان کرد: در یک سال گذشته شاهد حذف اپلیکیشن ها از گوشی های کاربران بودیم به طوری که بدون رضایت و مجوز، اپلیکیشن هایی از روی گوشی حدود 30 میلیون کاربر ایرانی حذف شد؛ ده ها هزار صفحه اینستاگرامی و حساب کاربری توئیتری بسته شد که دسترسی میلیون ها فالوور و پیرو به محتواهای این حساب های کاربری از بین رفت.

وی همچنین گفت: در چنین فضایی ما باید محتوای بومی خود را داشته و سکوهای مناسبی برای پخش این محتواها تهیه کرده و این محتواها را در فضای جهانی مجازی به همه مخاطبان خود در سراسر دنیا ارائه کنیم. ما در مرکز ملی فضای مجازی از ایده نهضت تولید محتوا حمایت می‌کنیم.

سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح هم در دومین روز برگزاری رویداد بزرگ تولید محتوای دیجیتال بسیج در سراسر کشور با حضور در مرکز کنترل و مانیتوریگ این رویداد با فعالیت‌ های تیم های شرکت کننده در 31 استان کشور بازدید کرد.

وی در خصوص ضرورت پرداختن به تولید محتوا در فضای مجازی گفت: امروز یکی از شدیدترین درگیری های ما با دشمن در حوزه فضای مجازی است؛ که ما به صورت همزمان باید دو اقدام مقابله با توطئه های دشمن و تمرکز و انسجام برای کنشگری و هجوم به دشمن در این حوزه را در دستور کار خود داشته باشیم.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح همچنین گفت: این اقدام سازمان بسیج در حوزه تولید انیمیشن به صورت گسترده در کشور بخشی از این ظرفیت بالقوه جوانان در حوزه مجازی را به صورت بالفعل درآورده است.

این مقام نظامی با بیان اینکه 1500 شرکت کننده در رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج بخش کوچکی از ظرفیت بسیج است خاطرنشان کرد: اگر ظرفیت های بالقوه بسیج تبدیل به ظرفیت بالفعل شود به صورت جدی می توانیم در فضای مجازی به صورت جدی به دشمن بتازیم و آنها را شکست بدهیم؛ این تنها یک ادعا نیست و بلکه حقیقتی است که در صورت تحقق می توان دشمن را به زانو در آورد.

https://newsroom.dana.ir/content/upload/83331168-fa0d-41f1-99fd-70f09923ebed.JPG

سردار محمدحسین سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین هم در مرکز کنترل و مانیتوریگ رویداد بزرگ تولید محتوای دیجیتال بسیج در سراسر کشور حاضر شده و از روند برگزاری این مسابقات بازدید کرد.

وی در خصوص ضرورت تولید محتوای دیجیتال توسط بسیج و کیفیت این فعالیت ها و همچنین تشکر از برگزارکنندگان رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در سراسر کشور اظهار داشت: مسئولان فضای مجازی بسیج با روحیه جهادی خود در انجام این رویداد مهم و بزرگ برای تولید محتوای دیجیتال بسیار تلاش کرده و این تلاش آنها قابل تقدیر است.

جانشین رئیس سازمان بسیج در ادامه افزود: با توجه به اینکه دشمنان ما در عرصه های فرهنگی و فضای مجازی به دنبال تغییر اذهان، افکار، باورها و رفتار ما هستند و از این طریق می خواهند محاسبات مردم و مسئولان کشور را به هم بریزند از همین جهت در یک جنگ تمام عیار نرم و فرهنگی با آنها قرار گرفته‌ایم.

سردار سپهر همچنین تأکید کرد: با توجه به اینکه حرکت در فضای مجازی به فضل الهی صادقانه و عالمانه بوده و هدف اصلی فعالیت ها در این فضا، آشنایی مردم دنیا با حقایق اسلام است، ان شاءالله برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در سراسر کشور و سایر فعالیت های سازمان فضای مجازی بسیج، گام نهادن در مسیر قدرتمند تر شدن است.

سردار حسین نجات، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه هم در مرکز کنترل و مانیتوریگ رویداد بزرگ تولید محتوای دیجیتال بسیج در سراسر کشور حاضر شده و از روند برگزاری این مسابقات بازدید کرد.

وی درخصوص فعالیت‌های بسیج در حوزه فضای مجازی و عملکرد سازمان فضای مجازی بسیج برای برگزاری رویداد بزرگ تولید محتوای دیجیتال اظهار داشت: مقایسه این رویداد با رقابت های سال گذشته نشان می دهد که رویداد سال 98 هم از جنبه تعداد و هم به لحاظ محتوا بسیار قوی تر عمل کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با اشاره به ابتکارات بسیج در حوزه تولید محتوا یادآوری کرد: امیدواریم نتایجی که از این دوره از رقابت ها به دست می آید چراغ راهی برای پیشرفت در آینده باشد؛ جمهوری اسلامی علیرغم اینکه در حوزه های مختلف از قدرت خوبی برخوردار است اما باید حرف اول را در حوزه جنگ نرم بزند.

نجات همچنین گفت: استفاده از فضای مجازی به نفع جمهوری اسلامی و یک فرصت تلقی می شود که اگر سازمان فضای مجازی از این فرصت خوب استفاده کرده و هنرمندانه وارد این فضا شوند، همه آحاد جامعه مخاطب آنها خواهند شد و افراد با سلیقه های مختلف و با زبانها و گویش های مختلف از تولیدات سازمان فضای مجازی استفاده می کنند.

در روز دوم برگزاری این رویداد نیز سردار عبدالرضا آزادی معاون فرهنگی بسیج با حضور در مرکز کنترل و مانیتورینگ رویداد بزرگ تولید محتوای دیجیتال بسیج، از این رویداد مهم و فعالیت های تیم های شرکت کننده به صورت آنلاین بازدید کرد.

معاون فرهنگی بسیج با بیان اینکه یکی از مهمترین نیازهای امروز فضای مجازی، تولید محتوای جذاب، موثر و به روز است عنوان کرد: با توجه به خلأهایی که در حوزه فضای مجازی وجود دارد این اقدام بسیج در خصوص رویداد بزرگ تولید محتوای دیجیتال آغاز یک نهضت بزرگ برای جبران این خلأ است.

وی همچنین گفت: امیدواریم به مرحله ای برسیم که با انبوه تولیدات موثر در فضای مجازی، جبهه انقلاب بتواند بر جبهه دشمن غلبه کرده و به تولید قدرت دست پیدا کنیم؛ نقطه مطلوب کشور تولید قدرت نرم در فضای مجازی است که این فرمایش رهبر انقلاب در خطبه های نماز جمعه اخیر است.

معاون فرهنگی بسیج با بیان اینکه یکی از حوزه هایی که باید در آن قدرتمندتر شویم حوزه فضای مجازی است بیان کرد: با تولید محتوا قطعا می توانیم به تولید قدرت نرم، سرمایه اجتماعی و مزیت برای انقلاب اسلامی رسیده و انقلاب اسلامی را به عنوان یک الگو به دنیا معرفی کرد.

رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در سراسر کشور در ساعت 9 صبح روز جمعه 4 بهمن ماه به پایان رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.