خراسان شمالی- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به اشتراکات فرهنگی ایران و قزاقستان، از آمادگی برای اجرای برنامه‌های گردشگری در این بستر خبر داد.

آمادگی خراسان شمالی برای توسعه گردشگری با قزاقستان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، حبیب یزدانپناه با اعلام آمادگی استان جهت برگزاری جشن نوروز به‌صورت مشترک با کشور قزاقستان اظهار داشت: حضور اقوام مختلف در استان سبب آن شده تا در خراسان شمالی شاهد سبک زندگی، صنایع‌دستی و موسیقی‌های متنوع باشیم که هرکدام جذابیت مختص خود را دارند که می‌توان به‌صورت مشترک با قزاقستان پای به میدان عمل گذاشت.

وی با بیان اینکه محور خراسان ‌شمالی بین دو حوزه سیاحت و زیارت واقع شده است افزود: ظرفیت تردد ۲۰ میلیون زائر از محور خراسان شمالی فرصتی برای انجام پروژه‌های مختلف توسط سرمایه‌گذاران قزاقستان است.

وی در ادامه با اشاره به جاذبه‌های گردشگری استان تصریح کرد: وجود جنگل‌های هیرکانی، قلعه جلال‌الدین، اسپاخو، ارگ بلقیس، مجموعه مفخم و سایر اماکن تاریخی که جذابیت فوق‌العاده دارد می‌تواند فرصت خوبی برای گردشگران قزاقستان باشد لذا خراسان شمالی این آمادگی را دارد که در کشور قزاقستان آژانس گردشگری راه‌اندازی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.