مراسم اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان «جایزه سال‌استیکر» هفته گذشته در حالی برگزار شد که علی رادمند، سیدمسعود شجاعی طباطبایی و بهرام عظیمی اعضای هیئت‌داوران این رویداد هنری بودند.

ایموجی‌های ایرانی در راهند

قدس آنلاین: مراسم اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان «جایزه سال‌استیکر» هفته گذشته در حالی برگزار شد که علی رادمند، سیدمسعود شجاعی طباطبایی و بهرام عظیمی اعضای هیئت‌داوران این رویداد هنری بودند.

به گفته بهرام عظیمی، رئیس هیئت‌داوران جایزه‌ سال‌استیکر، این مسابقه جزو معدود مسابقه‌ها و شاید پس از جشنواره کاریکاتور تنها رویدادی باشد که آثارش برای عامه‌ مردم درک‌پذیر است. جایزه‌ سال‌استیکر را می‌توان عامه‌فهم‌ترین جشنواره‌ هنری دانست که تاکنون برگزار شده، زیرا از کودک پنج‌ساله تا افراد کهنسال می‌توانند با تصاویر آن ارتباط برقرار کنند.

در مراسم اختتامیه عاطفه گلشاهی جایزه‌ اول و ۱۳ میلیون تومانی این مسابقه را از آنِ خود کرد. او که دانشجوی کارشناسی ارشد تصویرسازی دانشگاه هنر اصفهان است، در مقطع کارشناسی گرافیک درس خوانده و شرکت در نخستین جایزه سال استیکر دومین تجربه حضورش در مسابقات هنری بوده و نخستین بار در جشنواره قرآن و عترت رضوی شرکت کرده است.

گلشاهی در خصوص نحوه اطلاع‌اش از این رویداد هنری می‌گوید: از طریق یکی از دوستانم که رشته‌اش گرافیک است با این مسابقه آشنا شدم و طرح من در این مسابقه زنان قاجار بود که با فتوشاپ و قلم نوری طراحی کردم.

این بانوی هنرمند در خصوص ماهیت نخستین جایزه سال استیکر بیان می‌کند: آثار مرتبط با این رویداد هنری در حقیقت ابهام از استیکرها و ایموجی‌هایی از جمله خنده، گریه، خوشحالی و ناراحتی است و همه هنرمندانی که تجربه استفاده از فتوشاپ، گرافیک، انیمیشن و کارتون دارند، می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

برگزاری جشنواره‌های هنری به بومی‌سازی کمک می‌کند

گلشاهی معتقد است در حال حاضر ایموجی‌های ایرانی زیادی در پیام‌رسان‌های داخلی وجود ندارد و مردم از ایموجی‌های خارجی استفاده می‌کنند، بنابراین برگزاری رویدادهای هنری از جمله جایزه سال استیکر می‌تواند عاملی برای حمایت از هنرمندان فعال و باایده و خلاق ایرانی شود تا تعداد ایموجی‌های ایرانی که مناسب پیام‌رسان‌های داخلی هستند، افزایش یابد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه مردم مخاطب اصلی آثار این جایزه سال هستند، آیا این رقابت هنری می‌تواند فرهنگ اصیل ایرانی را به مخاطبان خود ارائه کند، بیان می‌کند: قطعاً می‌تواند این کار را انجام دهد، زیرا برگزاری جشنواره‌های هنری همچون جایزه سال استیکر نه‌تنها به بومی‌سازی کمک می‌کند، بلکه نقش مهمی در انتقال مفاهیم و فرهنگ ایرانی اسلامی به مردم دارد.

به روایت این هنرمند جوان در این مدل رویدادهای هنری از جمله جایزه سال استیکر حتی هنرمندانی که در رشته صنایع‌دستی فعالیت دارند نیز می‌توانند شرکت کنند، زیرا آن‌ها هم به نوبه خود ایده و خلاقیت بالایی در تولید صنایع‌دستی متنوع و قابل توجه دارند.

وی برگزاری جایزه سال استیکر و ارسال آثار به این رویداد هنری توسط هنرمندان را واکنشی جالب توجه و مهم به ‌وقایع روز جامعه می‌داند و اضافه می‌کند: بی‌تردید هنرمندان ایرانی با شرکت در مسابقات و رویدادهای هنری داخلی و خارجی می‌توانند هنر، ایده و خلاقیت خود را به مردم جهان معرفی کنند و به این ترتیب ظرفیت‌های هنری ایرانی‌ها به همگان بیش از پیش معرفی و شناسانده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.