خوزستان- استاندار خوزستان گفت: دژ خاکی باقی مانده از جنگ تحمیلی در حاشیه اروندرود به زودی برداشته می‌شود.

حذف دژ خاکی اروند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ غلامرضا شریعتی جمعه شب در جمع خبرنگاران در آبادان با اشاره به حذف دژ خاکی حاشیه اروند اظهارکرد: در این راستا مجوز لازم از ستاد کل نیروهای مسلح اخذ شده ضمن اینکه بخشی از این دژ خاکی نیز برداشته شده است .

وی میزان اعتبار تخصیص یافته در سال جاری برای برداشتن این دژ خاکی را ۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با برداشتن این دژ خاکی گردشگری آبی در منطقه گسترش می یابد.

استاندار خوزستان در بخش دیگری به باغ موزه دفاع مقدس آبادان نیز اشاره کرد و گفت: بنا است مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس صنعت نفت آبادان در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری برسد.

شریعتی افزود: مقرر شده بخشی از زیرساخت لازم این مرکز فرهنگی با مشارکت منطقه آزاد اروند، شرکت پالایش نفت، راه و شهرسازی و شهرداری آبادان با شتاب انجام شود.

وی با بیان اینکه بعد از افتتاح این مرکز کارهای زیرساختی باقیمانده متناسب با شان آبادان آغاز می‌شود، گفت: امید است با راه‌اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس آبادان شرایط گردشگری دفاع مقدس در این شهرستان بیشتر فراهم شده و کاروان‌های راهیان‌نور از امکانات این مرکز بهره‌مند شوند.

شریعتی افزود: نسل جوان در بازدید از اماکن فرهنگی با حماسه‌ها و جانفشانی رزمندگان و شهدای دفاع مقدس آشنا می شوند.

وی همچنین گفت: بنا داریم ساختمان‌های آسیب دیده در جنگ را به همان شکل اولیه در آبادان حفظ کنیم.

گفتنی است؛ دژ خاکی حاشیه اروند رود با شروع جنگ تحمیلی احداث شد. این خاکریز که ارتفاع آن در امتداد اروند رود متغیر است دسترسی اهالی جزیره مینو ، اروندکنار و نیز روستاهای مجاور به اروند رود را محدود کرده و مشکلات بسیاری برای صیادان محلی موجب شده است. حذف دژ خاکی به طول بیش از ۶۰ کیلومتر از حاشیه اروندرود از دی ماه پارسال به کندی وارد گام اجرایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.