معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا کنون ۲۰ شرکت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به کسب مجوز دانش‌بنیان از نهاد ریاست جمهوری شده‌اند که از این تعداد ۱۵ شرکت با حضور اعضاء هیأت علمی دانشگاه هدایت و راهبری می‌شود.

۲۰ شرکت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجوز دانش‌بنیان دریافت کردند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محسن تفقدی با اشاره به اینکه حرکت به سمت دانشگاه‌های کارافرین و ایجاد اشتغال و انگیزه برای جوانان دانش‌آموخته از مهمترین اهداف دانشگاه به شمار می‌رود، اظهار کرد:حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ضمن معرفی بیش از پیش دانشگاه در حوزه‌های مختلف موجب فراهم شدن زمینه‌های پژوهش‌های بیشتر نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ تا ۹۰ شرکت فناور زیر پوشش مراکز رشد دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراحل رشد خود را طی می‌کنند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته  این شرکت‌ها بیش از ۱۵ میلیارد ریال فروش محصول داشته‌اند که به طور حتم با توجه به ظرفیت‌های موجود،  این میزان افزایش خواهد یافت.

براساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ محصول در شرکت‌های فناور تولید می‌شود که ۲۷ محصول تا کنون موفق به دریافت مجوز شده‌اند، خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی در این شرکت‌ها در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، دارویی و فناوری سلامت متمرکز شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر لزوم گسترش پژوهش در حوزه بالینی تاکید کرد و گفت: لازم است با ایجاد فضای مناسب و زیر ساخت‌های لازم زمینه فعالیت اعضاء هیات علمی فراهم شود که در این زمینه برنامه کوهورت، ریجستری بیماری‌ها و مراکز توسعه تحقیقات بالینی در دانشگاه در حال اجراست.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.