بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از راه‌اندازی هزار پنل خورشیدی ویژه مددجویان خبر داد.

۱۰۰۰ نیروگاه کوچک خورشیدی برای مددجویان خراسان شمالی راه اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، مجید الهی راد در جلسه راهکارهای توسعه و تأمین منابع مالی پنل های خورشیدی با اشاره به برنامه‌های جدید این نهاد در توانمندی اقتصادی و معیشتی مددجویان گفت: در این راستا طرح ایجاد هزار طرح پنل خورشیدی برای مددجویان این استان به‌زودی اجرا می‌شود.

وی اشتغال روستایان را یک ضرورت دانست و با اشاره به اجرای نیروگاه برق خورشیدی ویژه مددجویان خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های بالای استان خراسان شمالی بهره‌مندی بالا از انرژی خورشیدی است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد از چند سال گذشته طرح ساخت نیروگاه‌های خورشیدی با مقیاس کوچک را برای اشتغال خانواده‌های مددجوی تحت حمایت خود آغاز کرده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی ظرفیت هرکدام از نیروگاه‌های خورشیدی را ۵ کیلووات دانست و گفت: این نیروگاه‌های خورشیدی باهدف ایجاد اشتغال مستقیم برای هزار خانوار انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی هر واحد نیروگاه خورشیدی بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان هزینه می‌شود افزود: اعتبارات موردنیاز از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال کم‌بهره از محل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و صندوق توسعه ملی به متقاضیان این طرح پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.