مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت به آتش زدن یکی از کتب مرجع پزشکی توسط یکی از مدعیان طب سنتی واکنش نشان داد و گفت: چنین افرادی پیش از این نیز سوابقی در حوزه دخالت غیرمجاز در امر سلامت داشته‌اند که موجب به خطر افتادن و تهدید سلامت عمومی اجتماع در موارد بسیار زیادی شده است.

دخالت‌های غیرمجاز در امر درمان را به اطلاع مسوولان رسانده‌ایم

دکتر علیرضا عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدام "عباس تبریزیان" در به آتش کشیدن یکی از کتب مرجع  پزشکی گفت: به دنبال اقدام ناشایستی که این فرد انجام داد و یکی از کتب مرجع پزشکی را به آتش کشید، همه شاهد اقدام مشترکی از سوی وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و حتی حوزه‌های علمیه بودیم که با محکوم کردن این اقدام ناپسند و وقیح خواستار برخورد محاکم در جهت جلوگیری از تخریب وجهه علمی و اخلاقی  جامعه ایران اسلامی شدند.

وی افزود: چنین افرادی پیش از این نیز سوابقی در حوزه دخالت غیرمجاز در امر سلامت داشته‌اند که موجب به خطر افتادن و تهدید سلامت عمومی اجتماع در موارد بسیار زیادی شده است. همچنین این اقدامات غیرعلمی باعث توقف درمان بسیاری از بیماران شده که زمینه بروز آسیب‌های جسمی و روحی متعددی در سطح جامعه را ایجاد کرده است.

عسگری با بیان اینکه مدت قابل توجهی است که در حوزه نظارت بر درمان این مباحث را پیگیری می‌کنیم، گفت: در این راستا دخالت‌های غیرمجاز افراد غیر متخصص در امر درمان را به اطلاع مسوولان امر رسانده‌ایم. یکی از اقدامات قابل تقدیری هم که مقام محترم قضائی در این زمینه انجام داد طی نامه‌ای  به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شد و البته دانشگاه ها حسب وظیفه ذاتی نظارتی خود برخوردهایی را با این اقدامات تهدیدگر سلامت جامعه انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: البته این موضوع در کنار سایر اقدامات ایجابی است که در سطح دانشگاه‌ها و با هماهنگی دفتر طب ایرانی در وزارت بهداشت انجام شده و ماحصل آن هم تدوین آیین نامه طب ایرانی بود که در سطح کشور ابلاغ شد و محدوده فعالیت مجاز اقدام در این حوزه را مشخص کرد. همچنین سلامتکده‌هایی در حوزه طب سنتی ایجاد گردید.

عسگری تاکید کرد: در حوزه اقدامات سلبی از ابتدا اعلام کردیم که اگر با کسانی که وقیحانه دست به چنین اموری می زنند برخورد جدی صورت نگیرد، مخصوصا کسانی که نقش لیدر و پیش قراول این امور هستند، در سطح سلامت دچار مشکلات جدی می‌شویم. باید با قاطعیت تکلیف آنها را در رابطه با دخالت غیرمجازشان در  حوزه سلامت که حوزه بسیار حساس و مهمی است، معلوم کنیم.

وی همچنین گفت: خوشبختانه موضع گیری که علمای بزرگوار ما در این حوزه داشتند، کاملا شفاف و مشخص است. بزرگواران در حوزه محترم علمیه هم این قبیل رفتارها را نه تنها محکوم کردند، بلکه خواستار برخورد جدی با این افراد گردیدند. بنابراین فضای عمومی فعلی کاملا برای برخورد با افرادی که در امور سلامت دخالت غیرمجاز کرده و اقدام به مخدوش کردن تصویر جامعه علمی کشور که در دنیا سرامد و زبانزد است، می‌کنند، فراهم است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.