معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ترافیک و کمبود پارکینگ در خیابان های اطراف حرم مطهر رضوی به شدت احساس می شود و جزو پنج دغدغه اساسی زائران است.

کمبود پارکینگ یکی از پنج دغدغه زائران رضوی است/پیگیر ردیف بودجه زیارت با هر رقمی هستیم

محمد صادق براتی در پاسخ به سوال قدس آنلاین مبنی بر مشکل ترافیک در خیابان های اطراف حرم مطهر رضوی گفت: به صراحت باید اعلام کرد که ترافیک و کمبود پارکینگ در خیابان های اطراف حرم مطهر رضوی به شدت احساس می شود و جزو پنج دغدغه اساسی زائران در نتایج فعالیت های پژوهشی مربوط به زائران  است. 

وی با بیان اینکه تولیت آستان قدس رضوی نیز بر رفع این مساله تاکید ویژه دارد ،ادامه داد: اگرچه از زمان حضور حجت الاسلام مروی تغییراتی در آزاد سازی برخی فضاهای اطراف حرم مطهر برای سهولت تردد زائران رخ داده است اما مشکل ترافیک همچنان در این منطقه وجود دارد که یکی از دلایل آن کمبود پارکینگ است .

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: در بررسی های کارشناسی که در حال انجام است مواردی نظیر ساخت و تقویت پارکینگ در مبادی خیابان های منتهی به حرم مطهر و تردد زائران با استفاده از خودروهای برقی در فواصل نزدیک به این بارگاه منور مطرح است .

وی  ادامه داد: همچنین ظرفیت هایی ایجاد شده است تا بخش خصوصی که تمایل به سرمایه گذاری در حوزه ساخت پارکینگ در این منطقه دارد، همکاری و مشارکت کنند و برای آنها تسهیلات ویژه ای در نظرگرفته شود .

 براتی همچنین در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین در مورد عدم تخصیص بودجه زیارت در ۲سال گذشته و همچنین حذف این ردیف در بودجه سال آینده نیز تصریح کرد: پیگیر احیای این ردیف در بودجه سال اینده  باهر عدد و رقمی هستیم و استاندار خراسان رضوی نیز با جدیت پیگیر این موضوع هستند، همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز دلایلی نظیر انتظار همه مجموعه های مرتبط با زیارت از جمله امامزادگان در نقاط مختلف کشور و حتی روستاها از بودجه زیارت برای حذف این ردیف از بودجه را مطرح کردند که از نظر ما مورد پذیرش نمی باشد.  از طرفی در ۲ سال گذشته تلاش کرده ایم باوجود عدم پرداخت بودجه زیارت که البته مبلغ ناچیزی است و باید بین سه استان خراسان رضوی، قم و فارس توزیع شود اما مسائل و موارد مرتبط با حوزه زیارت و زائران را از طریق دستگاه های متولی و فرمانداری های هر شهرستان و اعتبارات استانی و ملی هر حوزه پیگیری و بودجه آن را طی ۲ سال گذشته  تامین کنیم . همچنین تلاش کرده ایم با بهره گیری از کمک های  خیرین بسیاری از موضوعات حوزه زائران را برطرف کنیم از طرفی در کارگروه ملی زیارت که در آذر ماه در مشهد برگزار شد به صراحت اعلام کردیم که اگر ردیف بودجه ای در حوزه زیارت در نظر گرفته می شود برای پرداخت آن نیز تخصیص ۱۰۰درصدی منظور شود و این طور نباشد که همانند سال گذشته و جاری این بودجه پرداخت نشود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.