رئیس اداره بهزیستی کلات گفت: حدود ۳۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی کلات فاقد منزل مسکونی مناسب هستند ولی به دلیل اینکه توان تامین آورده اولیه و پرداخت اقساط را برای ساخت منزل ندارند، نمی‌توانند از تسهیلات بانکی و بلاعوض سازمان استفاده کنند.

تامین آورده اولیه برای دریافت تسهیلات در توان مددجویان بهزیستی کلات نیست

به گزارش قدس آنلاین، مجید حیدرنژاد عنوان کرد: برای ایجاد اشتغال همه ساله تسهیلات کارفرمایی و خوداشتغالی پرداخت می‎شود، امسال نیز تسهیلات خوداشتغالی به بیش از 50 نفر از مددجویان پرداخت شده و اکنون مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: اگرچه در حوزه مسکن معلولان چندین خانواده‎ دو معلول داریم و فقط برای 5 خانواده سهمیه ساخت مسکن داشتیم اما با پیگیری‎هایی که صورت گرفت توانستیم برای 12 خانواده سهمیه احداث مسکن جذب کنیم.

حیدرنژاد اظهار کرد: برای حدود 55 نفر تعهد اشتغال داریم و تلاش می‎شود تا پایان سال تعهد خود را عملی کنیم، همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون تسهیلات اشتغال به ۴۹ نفر پرداخت شده و پیش‌بینی می‌شود بتوانیم تا پایان سال به سقف تعهد ۵۵ نفر برسیم.

وی گفت: علی‎رغم مشارکت و همکاری بهزیستی و بنیاد مسکن در ساخت بیش از ۱۸۰ باب منزل مددجویان بهزیستی اما هنور حدود ۳۰۰ نفر از مددجویان فاقد منزل مناسب هستند، البته به دلیل نداشتن آورده اولیه و عدم توانایی در پرداخت اقساط برای ساخت منزل مسکونی نتوانسته‌اند از تسهیلات بانکی و بلاعوض سازمان استفاده نمایند.

رئیس اداره بهزیستی کلات افزود: مهم‌ترین برنامه سازمان بهزیستی توانمندسازی مددجویان با استفاده از آموزش، تسهیلات اشتغال و بهره‌گیری از منابع محلی است، بر همین اساس طرح توابخشی مبتنی بر جامعه در همه روستاهای شهرستان فعال شده و کلیه نیازها و توانمندی‌های جامعه هدف با این برنامه مورد توجه و پیگیری قرار می‎گیرد.

وی مطرح کرد: غربالگری شنوایی و غربالگری بینایی از برنامه‌هایی است که در جهت پیشگیری از معلولیت‌ها در سطح شهرستان درحال اجراست. همچنین در روزهای اخیر بیش از ۱۵۰ نفر از افراد میانسال در جهت پیشگیری از معلولیت در دوران سالمندی تحت آموزش‌های لازم قرار گرفتند.

حیدرنژاد عنوان کرد: محرومیت‎های موجود در شهرستان و محدودیت منابع مالی دولتی، مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی مردمی در رفع بسیاری از مشکلات مانند تهیه لوازم ضروری، تهیه سمعک، تهیه البسه و لوازم بهداشتی، لوازم تحریر دانش‌آموزان و احداث و تعمیر منزل ‌می‌تواند موثر باشد.

وی گفت: برنامه‎های آموزش خانواده و مهارت‌های زندگی، آموزش‌های پیش از ازدواج و فرزندپروری نیز در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با همکاری مدارس و مهدهای کودک اجرا می‎شوند که در سال جاری تحصیلی بیش ۲۰۰ نفر از والدین و دانش‌آموزان توسط کارشناسان بهزیستی تحت آموزش قرار گرفته‎اند.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.