مدیرعامل شرکت خمیرمایه رضوی گفت: فرهنگ استفاده از خمیرمایه برای تولید نان با کیفیت و سالم باید در کشور نهادینه شود.

فرهنگ استفاده از خمیرمایه برای تولید نان با کیفیت باید در کشور نهادینه شود

به گزارش قدس آنلاین، احسان اژدری بیان کرد: خوشبختانه با بهبود فرهنگ سازی صورت گرفته به منظور استفاده از خمیرمایه به جای مواد مضری همچون جوش شیرین، تمایل به مصرف خمیرمایه در کشور افزایش یافته است.
وی ادامه داد: بحث رقابت در تولید نان باعث شده است تا کیفیت نان مورد توجه جدی قرار بگیرد که همین امر نقش موثری در افزایش مصرف خمیرمایه در کشور داشته است.
مدیرعامل شرکت خمیرمایه رضوی از عزم این مجموعه برای تحقق اهداف رونق تولید سخن گفت و خاطرنشان کرد: این شرکت در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و توجه به شعار رونق تولید در سال جاری، همواره در این مسیر قدم برداشته و تلاش کرده است پیشرو و پیشران و مجری سیاست های ابلاغی باشد.
وی با اشاره به اقدامات این شرکت در راستای فرهنگ سازی مصرف خمیرمایه و عدم مصرف جوش شیرین گفت: خوشبختانه با مکاتبات متعدد صورت گرفته و همکاری اداره نظارت بر مواد غذایی و نیز مطالبه‌گری عمومی مردم، مصرف جوش شیرین در انواع نان رو به کاهش است.
وی در خصوص لزوم جایگزین کردن خمیرمایه به جای جوش شیرین خاطرنشان کرد: خمیرمایه به دلیل دارا بودن انواع ویتامین‌های گروه  B، داشتن نقش مؤثر در بهبود کیفیت نان و خاصیت پروبیوتیک و همچنین عطر، طعم، بافت و رنگ و بوی مناسبی که در نان ایجاد می‌کند، می‌بایستی جایگزین جوش شیرین شود.
اژدری تأکید کرد: ضمن اینکه جوش شیرین به عنوان ماده‌ای سرطان زا، باعث ناراحتی‌های گوارشی، ایجاد سرطان و همچنین ممانعت از جذب مواد مغذی نان می‌شود.
وی در پاسخ به این سؤال که چه نهادهایی برای فرهنگ سازی برای مصرف خمیرمایه دخیل هستند، گفت: متولیان در وزارت بهداشت و دفتر بهبود تغذیه این وزارت خانه در این امر دخیل هستند که همکاری بسیار خوبی در ارتقاء مصرف خمیر مایه داشته اند.
اژدری ادامه داد: همچنین رسانه ملی با تهیه برنامه های آموزشی و نیز دانشگاه ها و اتحادیه های نانوایان، نقش موثری دارند.
وی با اشاره به فعالیت موسسه کیفیت رضوی در حوزه نان بیان کرد: فرهنگ سازی که برای مصرف خمیرمایه توسط این مجموعه در حال انجام است، می تواند نقش موثری برای بهبود کیفیت نان و تولید نان طیب داشته باشد.
اژدری افزود: علاوه بر این همکاری نهادهایی نظیر اداره استاندارد که با تعیین شاخص ها و کنترل نانوایی ها نقش موثر و بازدارنده ای در مصرف جوش شیرین دارند و آموزش های لازم برای کودکان و نوجوانان در مدارس و تبیین فواید استفاده از نان سالم، در این خصوص تاثیرگذار است.
مدیرعامل شرکت خمیرمایه رضوی تاکید کرد: در نهایت تمام تلاش باید در مسیری صورت گیرد تا فرهنگ مطالبه گری مردم برای مصرف نان سالم و طیب با استفاده از خمیر مایه توسعه پیدا کند.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.