نداشتن امکانات اولیه در دو روستای عشایر نشین بردسکن اهالی این روستاها را وادار به مهاجرت کرده است. تعدادی از اهالی روستاهای چشمه سفید و دوق آباد از مناطق عشایری بردسکن از نداشتن برخی از امکانات از مسئولان گلایه کردند

گلایه اهالی دو روستای عشایر نشین بردسکن از نبود امکانات

قدس آنلاین- علی نوری: در همین رابطه یزدان دوست  یکی از اهالی روستای چشمه سفید گفت: روستای ما ۲۰ خانوار دارد که تعدادی از آنها به خاطر نبود امکانات از جمله نداشتن برق، جاده مناسب و آب آشامیدنی سالم از روستا به شهر انابد مهاجرت کرده اند.   یوسفی یکی دیگر از اهالی روستای چشمه سفید  می گوید:  وقتی که امکانات اولیه از جمله برق، آب و جاده مناسب  وجود نداشته باشد آیا در روستا  می توانی زندگی و سکونت داشته باشی، لذا از مسئولان می خواهیم  با توجه به قول هایی که داده اند حداقل روستای ما را از نعمت برق برخوردار کنند. وی اظهارداشت: در فاصله ۳ کیلومتری ما  شبکه برق وجود دارد ولی روستای ما محروم از برق است.

حاجی نژاد ازاهالی روستای دوق آباد می گوید: فاصله ما تا مرکز بخش انابد ۲۵ و تا مرکز شهرستان بردسکن  ۳۵ کیلومتر است  و در فاصله ۳ کیلومتری روستای ما شبکه برق وجود دارد و بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد ولی با گذشت ۴۰ سال از انقلاب هنوز روستای ما از برق محروم است و به لحاظ جاده و آب آشامیدنی، حمام و  دیگر امکانات وضعیت نامناسبی داریم.   وی بیان کرد: با همه این مشکلات مردم روستا می گویند اگر برق رسانی شود بیش از ۹۰ درصد مشکلات ما حل می شود وگرنه مجبور هستیم از روستا به شهرها مهاجرت کنیم.

خانم یعقوبی گفت: بیش از ۲۰ سال در روستای دوق آباد زندگی می کردم و ۴ فرزندم را دراین روستا به دنیا آوردم ولی حالا که بزرگ شده اند به خاطر نبود امکانات به شهر انابد مهاجرت کرده ام. وی عنوان کرد: اگر امکاناتی از قبیل برق و آب آشامیدنی بهداشتی و جاده مناسب  توسط مسئولان امر انجام شود این آمادگی را دارم که برای رونق تولید مجددا به روستای دوق آباد بروم و به شغل دامپروری بپردازم. وی اظهارداشت: روستایی وقتی که برق  و به لحاظ بهداشتی مشکل داشته باشم چطوری می توانم در آنجا زندگی کنم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.