معاون فرهنگی سازمان اوقاف، ایجاد مراکز افق در بقاع متبرکه را گامی در راستای رسیدگی به فقرا و نیازمندان عنوان کرد و گفت: تاسیس این مراکز با رویکرد گسترش کارکردهای اجتماعی است.

 ایجاد مراکز افق در بقاع متبرکه با رویکرد گسترش کارکردهای اجتماعی

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام غلامرضا عادل در دوره آموزشی متمرکز هیأت امنای بقاع متبرکه سراسر کشور در مشهد اظهار کرد: ۲ دوره آموزشی با حضور ۹۰۰ نفر برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام که ۲۰۰ سال قبل از تولد امام رضا (ع) نقل شده، آمده است: پاره‌‏ای از تن من در سرزمین خراسان دفن می‌شود که هیچ گرفتاری او را زیارت نمی‌کند، جز اینکه خداوند پریشانی را از او می‌زداید و هیچ گناه کاری به زیارت او نائل نمی‌شود، مگر آنکه خداوند گناهانش را می‌آمرزد؛ از فاطمه (س) نیز به عنوان پاره تن یاد شده که بیانگر عصمت این بانوی بزرگوار است.

حجت الاسلام عادل گفت: برای ما ایرانیان همین بس که مفتخریم در سرزمینی زندگی می‌کنیم که خورشید آستان او اول در خراسان و در حرم امام رضا (ع) طلوع می‌کند و بعد چتر نورش در سراسر میهن گسترش می‌یابد.

وی با بیان اینکه خادم باید خوش اخلاق و ملایم باشد تا زائر از زیارت و امامزاده دلزده نشود، اظهار کرد: کارهای خوب و بد خادمان مورد توجه زائران هست و همان گونه که کارهای خوب آنان پاداش فراوان دارد، رفتار نامناسب خادمان که زائر را نسبت به زیارت و امامزاده دلزده می‌کند، خطای کمی نیست.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف گفت: تأسیس مراکز افق در بقاع متبرکه با رویکرد گسترش کارکردهای اجتماعی است و یکی از اهداف مراکز افق رسیدگی به فقرا و نیازمندان است.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.