ایلام- مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت: گمرک مهران رتبه اول را از لحاظ ارزش دلاری در بین گمرکات ارزیابی کالای صادراتی به مقصد کشور عراق را داشته است.

گمرک مهران رتبه اول به لحاظ ارزش دلاری

به گزارش قدس آنلاین، روح الله غلامی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه در ده ماهه منتهی به دی ماه ۹۸ میزان مجموع صادرات کالا از مرز مهران برابر با ۱، ۸۲۹، ۲۰۱ تن بوده است، اظهار داشت: نسبت به مدت مشابه از لحاظ وزن رشد ۳۵ درصدی، از لحاظ تعداد اظهارنامه ها با ۲۴۹۰ فقره افزایش رشد ۱۴ درصدی و با تعداد ۹۴۲۱۴ کامیون ورودی حامل کالای صادراتی رشد ۳۹ درصدی را شاهد بوده ایم.

وی افزود: در ده ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶۰۰۰ کامیون بیشتر وارد گمرک مهران شده است.

مدیرکل گمرکات استان ایلام با اشاره به اینکه درآمدهای گمرک نسبت به مدت مشابه از رشد ۱۰۵۳ درصدی برخوردار است، یادآور شد: یکی از وظایف خطیر گمرک مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده و طی این مدت تعداد ۸۳ پرونده قاچاق در گمرک تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه ۷۳ درصد رشد را نشان می دهد که حاکی از مبارزه جدی گمرک با پدیده شوم قاچاق است.

غلامی بیان داشت: در طول این ده ماه قریب به ۶ میلیون و ۲۹۵ هزار نفر از این مرز تردد داشته اند که نسبت به مدت مشابه رشد ۵۶ درصدی داشته و گمرک کالای همراه این مسافرین را بازدید نموده است.

وی با بیان اینکه گمرک مهران رتبه اول را از لحاظ ارزش دلاری در بین گمرکات ارزیابی کالای صادراتی به مقصد کشور عراق بدون احتساب گاز طبیعی را داشته است، عنوان کرد: این گمرک بدون احتساب گاز طبیعی در بین گمرکات مرز خروج به عراق از لحاظ دلاری رتبه دوم را داشته است.

مدیرکل گمرکات استان ایلام همچنین گفت گمرک استان ایلام در بین بیش از یکصد گمرک فعال صادراتی رتبه ۱۳ را در سطح کشور دارا می باشد.

روح الله غلامی در پایان یادآور شد: گمرکات استان ایلام آمادگی خود را جهت کمک به واحدهای تولیدی استان در جهت رفع موانع و مشکلات فراروی صادرات و واردات مواد اولیه اعلام می نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.