نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امکانات و منابع قانونی تأمین مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی نامزدهای انتخابات مجلس اعم از نقدی و غیرنقدی را تعیین کردند.

منابع قانونی تأمین مالی تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس تعیین شد

قدس آنلاین: بررسی طرح شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در دستور کار قرار گرفت.

نمایندگان با تصویب ماده ۳ این طرح امکانات و منابع قانونی تأمین مالی تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی نامزدهای انتخابات، اعم از نقدی و غیرنقدی، مستقیم و غیرمستقیم را به شرح زیر تعیین کردند.

۱-اموال و دارایی شخصی نامزد

۲-کمک های احزاب و گروه های سیاسی

۳-کمک های اشخاص حقیقی ایرانی

۴-منابع و امکانات عمومی که مطابق این قانون و سایر قوانین مرتبط استفاده از آن برای انجام فعالیت ها و تبلیغات انتخاباتی مجاز است، از قبیل سالن های اجتماعات، جایگاه های نصب تبلیغات، امکانات و رسانه های صوتی و تصویری در فضای مجازی

بر اساس تبصره ۱ این ماده، اشخاص حقوقی به جز احزاب و گروه های سیاسی از هر گونه کمک به فعالیت های انتخاباتی تحت هر عنوانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم ممنوع شدند. اعم از اینکه به صورت کمک نقدی یا غیرنقدی باشد یا اینکه اموال، خدمات یا دیگر امتیازات مستقیم و یا غیرمستقیم را به قیمتی کمتر از آنچه قیمت متعارف آنهاست، برای نامزدها و یا در جهت فعالیت های انتخاباتی و تبلیغات فراهم نمایند.

علاوه بر این، بر اساس تبصره ۲ این ماده نامزدها و احزاب و گروه های سیاسی حق ندارند هیچ گونه کمک مالی و غیرمالی اشخاصی که دارای تابعیت غیرایرانی می باشند و یا اشخاصی که به یکی از جرایم اقتصادی محکوم می باشند را اعم از مستقیم و غیرمستقیم دریافت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.