جاده‌های کم عرض محورهای مواصلاتی شهرستان جغتای به همراه نقاط حادثه‌خیز و پیچ‌های خطر ساز زمینه بروز سوانح رانندگی فراوانی را در این منطقه فراهم کرده است.

حادثه در کمین جاده‌های کم عرض جغتای

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جغتای عنوان کرد: شهرستان جغتای با حدود ۴۰۰ کیلومتر راه شهری و روستایی در ناحیه غربی خراسان رضوی از شمال و شمال غرب به شهرستان‌های اسفراین و جاجرم خراسان شمالی و از غرب به استان سمنان، از جنوب به شهرستان داورزن و از شرق به شهرستان جوین محدود می‌شود؛ این شهرستان در مسیر ارتباطی بین سه استان و راه‌آهن تهران - مشهد قرار گرفته است.

سید ابراهیم سیدآبادی افزود: عرض اکثر جاده‌های فرعی و روستایی جغتای کم است؛ بنابراین سرعت و سبقت غیر مجاز حادثه آفرین می‌شود به همین دلیل این محورهای ارتباطی به ویژه جاده جغتای به برغمد، سه راه انداده و سه راه امیرآباد به جاجرم خراسان شمالی نیاز به تعریض و بازسازی دارند که بخشی از عملیات عمرانی آن انجام گرفته است.

وی اظهار کرد: دو محور ریواده عبدل‌آباد و تقاطع ابویسان در کارگروه کاهش سوانح در ردیف نقاط حادثه‌خیز کشوری شناسایی شده‌اند که طی سال‌های اخیر اقداماتی برای ایمنی و اصلاح این مسیرها انجام شده است.

سیدآبادی گفت: بر اثر بازندگی‌ها امسال بخش زیادی از محور جغتای ـ دستوران ـ منیدر تخریب شده بود که با استفاده از ناوگان و ماشین آلات راهداری شهرستان آب بردگی‌های این محور اصلاح شد و آبنماهای محورهای روستاهای منیدر و کهنه اصلاح و در محور محمدآباد بند انحرافی برای پخش سیلاب طراحی و اجرا شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جغتای بیان کرد: اواخر دی‌ماه سال گذشته حادثه مرگباری در جاده شهرستان جغتای رخ داد که بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون با خودروی سواری پراید هشت نفر جان خود را از دست دادند و رئیس پلیس راه استان خراسان رضوی نیز پیش از این درباره این حادثه گفته بود "سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ عامل این سانحه رانندگی مرگبار بوده است".

سیدآبادی گفت: یکی از مهم‌ترین طرح‌های راهداری شهرستان جغتای عملیات ساخت جاده جغتای ـ دستوران ـ منیدر است که پس از اتمام مطالعات مراحل دیگر عملیات آن در دست پیگیری است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.