نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد این کشور پس از خروج از اتحادیه اروپا به یک کشور درخشان در جهان تبدیل خواهد شد.

جمعه آینده در تاریخ انگلیس ثبت خواهد شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از اسپوتنیک، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، ضمن پرده‌برداری از برنامه‌های دولت برای برگزاری روز برگزیت که قرار است جمعه پیش‌رو برگزار شود و انگلیس رسما از اتحادیه اروپا خارج شود گفت پس از برگزیت انگلیس کشوری درخشان در جهان خواهد بود.

جانسون گفت در این روز سخنرانی ویژه‌ای برای مردم خواهد داشت تا آن را در تاریخ ثبت کنند. همچنین داونینگ استریت (محل استقرار ساختمان نخست وزیری) چراغانی خواهد شد و نورهایی با نشان وحدت و قدرت چهار ملت انگلیس روشن خواهد شد. او در ادامه گفت «جمعه بعدی لحظه مهمی در تاریخ انگلیس خواهد بود. مهم نیست که در همه‌پرسی ۲۰۱۶ به چه رای داده‌اید، زمان آن است که با اطمینان به آینده بنگرید. در یک دهه آینده به کشوری درخشان در جهان تبدیل خواهیم شد و اختلافات گذشته جبران می‌شود. این کاری است که در ۳۱ ژانویه انجام خواهم داد و از همه در سراسر کشور می‌خواهم همین کار را بکنند.»

۳۱ ژانویه، جانسون جلسه‌ای به همراه اعضای کابینه در شمال انگلیس خواهد داشت تا مسائل مربوط به ارتباط برگزیت با نمایندگان کسب و کارهای این کشور بررسی شود. یک روز پس از اجرای برگزیت نیز برنامه‌ریزی شده است کمپین جدید «انگلیس آماده تجارت» دولت در ۱۷ شهر از ۱۳ کشور جهان (خارج از اتحادیه اروپا) راه‌اندازی شود که فعالیت آن‌ها مربوط به تبلیغ شیوه‌های برقراری ارتباط تجاری انگلیس پس از برگزیت است.

در سال ۲۰۱۶، همه‌پرسی در انگلیس برگزار شد که کمی بیش از نیمی از مردم این کشور به خروج آن از اتحادیه اروپا رای دادند. پس از این همه‌پرسی اختلافاتی در پارلمان بر سر خروج پیش آمد که سبب شد روند اجرایی کردن برگزیت تقریبا چهار سال به طول بیانجامد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.