سخنران برنامه فاطمیه حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه انسان با بصیرت قدرت مدیریت مدبرانه دارد، گفت: عصاره تفکر همه پیامبران(ع) به نقل از قرآن بصیرت در ابعاد مختلف است.

انسان با بصیرت از قدرت مدیریت مدبرانه برخوردار است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی در ویژه برنامه‎های فاطمیه حرم مطهر رضوی که  در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، عنوان کرد: طبق فرموده اهل بیت(ع) شیعیان واقعی در عموم برنامه‌های جامعه و زندگی دارای بصیرت هستند.

وی با اشاره به اینکه افزایش بصیرت لازمه ظهور حضرت مهدی(عج) است، عنوان کرد: بیش از ۴۰ بار واژه بصیر در قرآن به عنوان صفت خالق هستی بیان شده است که در اغلب موارد انسان‌ و کارهای او به عنوان متعلق این صفت الهی واقع شده است.

وی گفت: عصاره تفکر همه پیامبران(ع) به نقل از قرآن بصیرت در ابعاد مختلف است، لذا هر مسئولی که در جمهوری اسلامی به مسئولیت می‎رسد باید بصیرت خود را نسبت به مسائل جامعه اسلامی بالا ببرد.

حیدری کاشانی با اشاره به اینکه انسان با بصیرت، قدرت مدیریت مدبرانه دارد، عنوان کرد: کسی می‌تواند مدیریت اسلامی را در جامعه به منصه ظهور برساند که با توان و بصیرتش در راستای رضای الهی گام بردارد.

وی افزود: بصیرت نور چشم دل انسان است، آدمیت با فسق و معصیت نور باطن خود را خاموش کرده و هرگز نمی‌تواند در مسائل روز جامعه با بصیرت عمل کند.

خطیب حرم مطهر رضوی تاکید کرد: ملتی که با بصیرت باشد و کاندیدای بصیر را برای نمایندگی مجلس و دیگر انتخابات برگزیند، یقینا در راستای ظهور منجی عالم بشریت گام برخواهد داشت.

حیدری کاشانی بصیرت و استقامت را به عنوان دو خصیصه یاران حضرت مهدی(ع) عنوان و ابراز کرد: تا این دو خصیصه در مردم نهادینه نشود، ظهور نزدیک نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بصیرت نور عقل و باطن است و اگر بشریت از مسیر حق رویگردان می‌شوند به علت نبود بصیرت است.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.