عفو بین‌الملل در گزارشی به مناسبت سالروز انقلاب ژانویه مصر از وضعیت حقوق بشر و سرکوب فعالان توسط رئیس جمهوری این کشور انتقاد کرد.

انتقاد تند عفو بین الملل از دیکتاتور محبوب ترامپ

قدس آنلاین: سازمان عفو بین‌الملل با انتشار توییتی در صفحه اختصاصی خود به مناسبت انقلاب ژانویه مصر نوشت: نظام عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر از زمان شکل‌گیری انقلاب این کشور در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ تاکنون از ابزارهای سرکوبگرانه مشابه دوران حسنی مبارک، رئیس جمهوری پیشین این کشور، ازجمله  جایگزینی بازداشت اداری به جای بازداشت موقت، استفاده کرده است.

طبق این گزارش، سیسی درحالی هزاران فعال صلح جو و منتقد دولت را بازداشت کرده است که هیچگونه تضمینی برای اجرای محاکمه عادلانه علیه آنها وجود ندارد. انقلاب مصر خواسته‌های آزادی و عدالت اجتماعی را به همراه داشت اما حقوق بشر در این کشور در سایه تصویب قوانین سرکوبرانه، تضعیف استقلال دستگاه قضا و تحمیل محدودیت‌های سختگیرانه بر رسانه‌ها، سازمان‌های غیردولتی، اتحادیه‌های کارگری و احزاب، به شکل بی‌سابقه و فاجعه باری بدتر شده است.

عفو بین‌الملل در ادامه نوشت: ۹ سال از انقلاب ۲۵ ژانویه گذشت و مدافعان حقوق بشر در مصر و کسانی که برای احقاق حق و حقوقشان به خیابان‌ها آمدند، همچنان  با بازداشت خودسرانه، شکنجه و بدرفتاری مواجه هستند. روزنامه‌نگاران همچنان با بازداشت خودسرانه، شکنجه و بد رفتاری در زندان مواجه هستند و نیروهای امنیتی مصر به دفاتر آنها یورش می‌برند و وب سایت‌های آنها نیز به دلیل گفت‌وگوهای رسانه‌ای، تحقیقات و موارد دیگری که بر مذاق دولت خوش نمی‌آید، بسته می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.