رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: در حال حاضر بازار ما را به استفاده از روش‌های نوین کسب‌وکار وادار می‌کند و امروز نمی‌توان یک فروشگاه را به روش پنج سال پیش اداره و مدیریت کرد.

بازار ما را به استفاده از روش‌های نوین کسب‌وکار وادار می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، محمود بنانژاد در رابطه با نقش استارت‌آپ‌ها در حوزه اصناف اظهار کرد: استارت‌آپ و کارهای آنان به عنوان خلق ایده نو و روش جدید کسب و کار برای همه اهمیت دارد، ما در حوزه اصناف برای گذر از شیوه‌های سنتی به شیوه‌ها و ایده‌های نو استفاده از استارت‌آپ‌ها را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم.

وی افزود: کارهای استارت‌آپ‌ها در حوزه IT و غیر از آن در صورتی که منجر به توسعه کسب‌وکار و کم‌کردن هزینه‌ها شود مورد استقبال ما قرار خواهد گرفت کما اینکه در چندین سال گذشته چندین بار از خدمات آنان در حوزه چاپ، حمل‌ونقل و... بهره گرفته‌ایم.

رئیس اتحادیه خدمات کامپیوتر مشهد بیان کرد: در حال حاضر یک شرکت در حوزه چاپ، این ظرفیت را ایجاد کرده که افراد بدون مراجعه به چاپخانه‌ها در هر نقطه از کشور طرح‌های چاپی را مشاهده و آن را سفارش دهند.

رئیس اتاق اصناف مشهد خاطرنشان کرد: استارت‌آپ‌ها قطعا برای ما فرصت هستند زیرا یکی از مشکلات ما در حوزه اصناف، بالا بودن هزینه تمام شده است؛ به عنوان مثال قیت میوه از باغداری تا زمانی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد چند برابر می‌شود زیرا هزینه‌های واسطه همچون حمل‌ونقل، سردخانه، بازاریابی و فروش سبب افزایش قیمت‌ تمام‌شده کالاها می‌شود.

بنانژاد تصریح کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی سبب می‌شود تا استارت‌آپ‌ها محصولات خود را ارائه کنند و بخش‌های مختلف متناسب با نیاز خود از آن استفاده کنند زیرا در حال حاضر بازار ما را به استفاده از روش‌های نوین کسب‌وکار وادار می‌کند و امروز نمی‌توان یک فروشگاه را به روش پنج سال پیش اداره و مدیریت کرد و محدودیت‌هایی برای آن ایجاد شده است.

وی در رابطه با تعدد مغازه‌ها در سطح شهر تصریح کرد: این موضوع صرفا مربوط به استان خراسان نیست، بلکه در کل کشور به این شکل است که متاسفانه سبب افزایش هزینه‌ها می‌شود. در حال حاضر سرانه متوسط برای هر فروشگاه در استان،۲۷ مشتری است در حالی که در کشورهای توسعه‌یافته این تعداد بین ۱۲۰ تا ۱۷۰ مشتری است.

رئیس اتحادیه خدمات کامپیوتر مشهد گفت: بزرگ‌تر شدن فروشگاه‌ها و استفاده از فناوری‌های نوین سبب کاهش هزینه‌ها می‌شود و این موضوعی نیست که در کوتاه مدت مهیا شود و برای دست‌یابی به آن باید سال‌ها صبر کرد.

رئیس اتاق اصناف مشهد مطرح کرد: امسال نمایشگاه الکامپ و شهر هوشمند با یکدیگر همزمان شده است و این موضوع بسیار خوب است همچنین از نظر کیفیت، آورده‌های بیشتری خواهد داشت و طبیعتا تاثیرات خوبی در شهر ایجاد خواهد کرد.

بنانژاد در خصوص زمان ایجاد نظارت‌ها برای شب عید بیان کرد: نظارت‌ها از ۲۵ اسفند ماه تا پایان فروردین ماه خواهد بود. در حال حاضر نمی‌توان قیمت‌ها را افزایش نداد و من با این موضوع مخالف هستم زیرا نمی‌توان با زور قیمت‌ها را مهار کرد زیرا افزایش قیمت بنزین و موارد این چنین طبیعتا سبب افزایش قیمت می‌شود و باید با توجه به این مسائل، قیمت منطقی اجناس اعلام شود. مهار قیمت‌ها سبب افزایش بی‌رویه قیمت‌ها می‌شود و این امر نیز سبب می‌شود که کنترل قیمت‌ها از دست ما خارج شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.