همدان- مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان همدان گفت: دفترچه های اسناد مالکیت تک برگی می شود.

دفترچه های اسناد مالکیت تک برگی می شود

به گزارش قدس آنلاین اصغر پیرهادی مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان همدان ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه در اجرای قانون کاداست دفترچه های اسناد مالکیت به تک برگ تبدیل می شوند، گفت:در اجرای ماده ۹ قانون کاداست طی مدت ۲ سال دستگاه ها مکلف می شوند نقشه اراضی واملاک را برای جانمایی درسامانه این سازمان ارائه کنند.

پیرهادی بااشاره به اینکه افراد طی مدت ۲ماه به ادارات ثبت اسناد برای ارائه مدارک و تعویض سند و تک برگی شدن آن مراجعه کنند، بیان کرد:در استان همدان بیش از ۱۱۵هزار سند تک برگ ارائه شده و ۶۰۰هزار دفترچه که تک برگ نشده‌اند در دست مردم قراردارد.

وی ادامه داد:اجرای طرح کاداستر به مفهوم کاهش پرونده های قضایی،شفافیت اشخاص حقیقی و حقوقی وشناسایی املاک بیت المال است واز مزیت های آن این است که درصورت تصرف زمین های دولتی و وقفی، اجازه صدورسند داده نشده وبا زمین خواری و کوه خواری نیز مبارزه می شود.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان همدان بااشاره به مساحت ۲میلیون هکتاراستان همدان، گفت:از این مساحت بیش از ۸۵۰ هزار اراضی کاداستر شده و طبق اعلام اداره کل منابع طبیعی استان از ۹۰۰هزار هکتار اراضی ملی، ۴۰۰ هزار هکتار کاداستر شده است.

پیرهادی افزود: دراسناد تک برگ شماره به نام جام تعریف شده که ضریب امنیتی بالایی برای اسناد ایجاد می کند و بااستعلام در سامانه ازجعل سند جلوگیری کرده واجازه انجام و اجرای قرارداد را نمی دهد.

وی بابیان اینکه هزینه ثبت سند تک برگ و هزینه پست آن تا پایان سالجاری ۵۵ هزارتومان است، بیان کرد:اگر محدوده سند و محل مشخص باشد وبا نقشه وضع موجود فعلی مطابقت داشته باشد به شهرداری ارجاع داده نمی شود.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان همدان بااشاره به اجرای طرح شبکه شمیم در راستای اراضی نقشه برداری کشورکه برداشت بین المللی با نقشه های استاندارد جهانی است، گفت:درکشور ۱۴۴پایگاه ایستگاه ثابت نصب شده و دراستان همدان ۲پایگاه تعریف و ثبت شده و در اجرای اسکن پرونده ها نیز با نصب ۲۶دستگاه از تعداد ۷۱۷هزار پرونده موجود ۴۸۸هزار پرونده اسکن شده است و پرونده ها ازطریق سامانه پیگیری می شوند.

پیرهادی بابیان اینکه شعبه اجرایی درثبت اسناد واملاک شبه قضایی تلقی می شود و اززمان اجرای برنامه ششم توسعه طبق قانون ماده ۱۱۳تمام اسناد لازم الاجرا باید به حوزه اجرا وارد شود، ادامه داد:در۱۰ماهه سالجاری ۵هزار و۲۹۴هزار پرونده اجرا شده و تعداد ۳۰۰هزار پرونده مختومه شده است.

وی بااشاره به مطالبات ودرآمدهای کسب شده در سال ۹۸ گفت:در۱۰ماهه امسال ۲هزار و۳۹۷هزار میلیارد ریال مطالبات از اشخاص و بانک ها درآمدزایی داشته ایم و بیش از ۳۱۲میلیارد ریال به خزانه واریز شده است که ۱۳۴درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش داشته ایم.

پیرهادی به قانون پیش فروش ساختمان ها نیز اشاره کرد و گفت:درصورت اجرایی شدن این قانون پیش فروشنده و پیش خریدار به دفترخانه ثبت اسناد و املاک برای ثبت مراجعه می کنند واگر به هردلیل ساختمان های پیش فروش شده به ساخت نرسد، می‌توانند حقوق خود را مطالبه کنند اما تاکنون این قانون بدلیل استقبال نکردن مردم درکشور اجرایی نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.