بیرجند - اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در ۵۱ بقعه متبرکه استان خراسان جنوبی از روز شنبه در خراسان جنوبی آغاز و تا ۱۱ بهمن ادامه دارد.

برگزاری سوگواره یاس نبوی در ۵۱ بقعه متبرکه استان خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین؛ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: تکریم و بزرگداشت مقام و منزلت حضرت فاطمه زهرا(س) محور اصلی این سوگواره است.

حجت الاسلام اسماعیل مختاری با اعلام اینکه آیین سوگواره یاس نبوی به مدت پنج روز در دهه دوم عزاداری فاطمیه در بقاع متبرکه برگزار می‌شود افزود: هدف از اجرای این طرح ترویج فضایل، سیره فاطمی و اقامه عزای حضرت زهرا(س) در سطح بقاع متبرکه است.

وی اظهار داشت: دعوت از روحانیان بومی و مبلغان اعزامی، برپایی محافل انس با قرآن و خطبه‌خوانی حضرت زهرا(س) از جمله برنامه‌های دهه فاطمیه و سوگواره یاس نبوی است.

وی با بیان اینکه ۲۴ مبلغ اعزامی از قم در این طرح شرکت می‌کنند ادامه داد: در طرح سوگواره یاس نبوی ۳۰ مبلغ بومی نیز در نقاط مختلف استان به سخنرانی و تبلیغ خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام مختاری با تأکید بر اینکه در قالب سوگواره یاس نبوی سه برنامه محوری در شب، روز و شام شهادت حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود، یادآور شد: همایش «رهروان یاس نبوی» نیز با حضور بانوان در عصر روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در بقاع متبرکه شاخص هر شهرستان برگزار خواهد شد.

 وی تجمع عزاداران فاطمی در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در آستان مقدس امامزادگان را از دیگر برنامه‌های این طرح ذکر کرد و گفت: برپایی خیمه‌های معرفت در طول ایام فاطمیه شامل غرفه‌های پاسخگویی به سؤالات شرعی و شبهات دینی، ایستگاه‌های همه واقف باشیم، ترویج وقف، غرفه عفاف و حجاب، کودک و نوجوان از برنامه‌های جنبی این طرح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.