عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: بسیاری از مطبوعات نسبت به بی عدالتی در توزیع سهمیه یارانه کاغذ توسط دولت گلایه دارند.

گلایه مطبوعات از بی عدالتی در توزیع  یارانه کاغذ /امسال فقط ۱۵درصد یارانه مطبوعات پرداخت شد

سید احسان قاضی زاده هاشمی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: برای کاغذ که جزو کالاهای اساسی است امسال ۹۰میلیون یورو از محل ارز ۴۲۰۰تومانی یارانه در نظرگرفته شده بود که باوجود گذشت ۱۰ماه از سال این مقدار ارز  هنوز به طور کامل پرداخت نشده ،از این رو لازم است دولت هرچه سریعتر در این زمینه اقدام جدی انجام دهد.

نماینده مردم سرخس و فریمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جلسه ای که  با حضور مدیران مطبوعات و معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد بر موضوع یارانه مطبوعات که مبلغ ناچیزی از ابتدای سال تاکنون پرداخت شده است تاکید ویژه ای صورت گرفت.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: طبق مصوبه بودجه سال جاری دولت باید در حدود ۱۲۰ میلیارد تومان برای این موضوع پرداخت می کرد، اما باوجود گذشت ۱۰ماه از سال هنوز  در حدود ۱۸ میلیارد تومان پرداخت کرده است ، از این رو مقررشد معاون وزیر این موضوع را پیگیری کند تا سازمان برنامه و بودجه اقدام جدی در این زمینه انجام دهد. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید کاغذ لازم رابرای مطبوعات ، نشریه ها و حوزه چاپ تا زمان ابلاغ بودجه سال آینده را تامین کند تا کشور با مشکل خاصی در حوزه کاغذ بویژه برای کتاب و برگزاری نمایشگاه کتاب در سال ۹۹روبرو نشود.

وی افزود: موضوع دیگری که مطبوعات نسبت به آن گلایه دارند عدم رعایت عدالت در توزیع یارانه کاغذ  است، از این رو مقرر شد هر نشریه ای که چاپ و اعلام وصول چاپ آن از سوی چاپخانه ها صورت بگیرد و از سهمیه کاغذ دولتی جامانده باشد با مراجعه به ادارات  فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه خود  سهمیه خود را مطالبه کند.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: انتظار این است که سال آینده هم ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کاغذ تخصیص داده شود زیرا لایحه دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی  را حفظ کرده است  و کاغذ نیزهمچنان جزو ردیف کالاهای اساسی است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.