با امضای تفاهم نامه مشترک بین آموزش و پرورش و اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی ، املاک در اختیار آموزش و پرورش استان سند دار می شوند .

سند دار شدن املاک  آموزش و پرورش  خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین،با امضای تفاهم نامه مشترک  بین آموزش و پرورش و اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی ، املاک در اختیار آموزش و پرورش استان سند دار می شوند .

محمد حسن بهادر ، مدیر کل ثبت اسناد و املاک  خراسان رضوی  در مراسم امضای این تفاهم نامه  با تاکید بر اهمیت جانمایی و تثبیت املاک دولتی استان به منظور پیشگیری از تعارضات ملکی ، زمین خواری و صیانت از بیت المال از امضای تفاهم نامه مشترک با اداره کل آموزش و پرورش استان در راستای  مستندسازی املاک آموزش و پرورش خبر داد .

وی گفت:  بیش از ۲۰ هزار ملک دولتی در استان وجود دارد که برای ۱۲ هزار ملک تا کنون سند مالکیت صادر گردیده است که از این تعداد ۸ هزار و ۴۱۴ ملک در استان مربوط به آموزش و پرورش می باشد.

مدیر کل ثبت اسناد واملاک خراسان رضوی  افزود : حدود ۴۲ درصد از املاک آموزش و پرورش  شامل۳ هزار و ۴۷۶  ملک دارای سند مالکیت  بوده که   ۴۴۲ ملک، سند تک برگ و ۳ هزار و ۳۴ ملک دیگر دارای سند دفترچه ای هستند و مابقی  ۴ هزار و ۸۷۵ ملک نیز فاقد سند مالکیت می باشد.

 بهادر با تصریح به اینکه بیشترین املاک آموزش و پرورش در شهر مشهد می باشد، ادامه داد:  متاسفانه تا کنون از یک هزار و ۶۱۵ ملک موجود در مشهد برای یک هزار و ۲۵۷ مورد آن سند رسمی صادر نگردیده که اهتمام و جدیت ویژه ای را برای تکمیل پرونده ها ی این املاک از سوی اداره کل آموزش و پرورش برای  صدور اسناد مالکیت حدنگار می طلبد.

وی خاطرنشان کرد :حدود ۸۵ درصد از املاک و اراضی استان را انفال و املاک دولتی تشکیل می دهد که با وجود تهیه قانون کاداستر کشور از سوی دولت در سال ۱۳۹۳ خود دولت گام مثبتی در این خصوص برنداشته و از برنامه های مصوب در قانون بسیار عقب می باشد .

در ادامه این جلسه، قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش  خراسان رضوی  نیز ضمن تشکر از ثبت اسناد واملاک استان ،  به تعامل خوب دو دستگاه در سال گذشته اشاره نمود و گفت:  در سال قبل حدود ۲۰۰ سند مالکیت برای آموزش و پرورش صادر شده است که این مهم در سایه مساعدت ، تعامل و همکاری دودستگاه حاصل شده است .

خدابنده دلیل عدم پیگیری آموزش و پرورش برای سند دار نمودن املاک خود در سال های گذشته را کمبود اعتبارات ، عدم وجود نیروی متخصص و اولویت های سازمانی دیگر دانست و این امر را مسبب ایجاد مشکلات فعلی در خصوص برخی املاک که وارثین به دلیل انتقال املاک با اسناد عادی در گذشته ادعای مالکیت آنها را دارند عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد:  با امضای این تفاهم نامه و مساعدت اداره ثبت اسناد و املاک تا پایان سال ۱۳۹۹ بتوان زمینه جانمایی، تثبیت و صدور اسناد مالکیت اکثر املاک آموزش و پرورش در استان را فراهم نمود .

گفتنی است ۷۰ درصد از املاک آموزش و پرورش استان را املاک شهری و ۳۰ درصد آن را املاک روستایی تشکیل می دهند و از این میزان قریب به یک هزار و ۸۰۰ ملک موقوفه بوده که ۹۰ درصد آنها نیز فاقد سند مالکیت هستند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.