مدیر مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی رضا مشهد از ساخت یک مهمان‌سرا در کنار این مرکز خبر داد.

ساخت یک مهمان‌سرا برای "مرکز انکولوژی رضا" مشهد

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه ورشویی تبریزی، امروز ۶ بهمن در نشست خبری که در خصوص هفته ملی سرطان در مرکز معاونت بهداشتی علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مرکز انکولوژی امام رضا(ع) وابسته به انجمن حمایت از بیماری‌های سرطانی و یک سازمان مردم نهاد و کاملا خیریه است. حوزه درمان این مرکز  با تعرفه دولت و حوزه تشخیص با تعرفه خیریه مشغول خدمت‌رسانی است.

وی افزود: مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی رضا از لحاظ امکانات و تجهیزات بزرگترین مرکز انکولوژی در شرق کشور است که دارای پنج دستگاه شتاب‌دهنده، دستگاه پرتودرمانی و درون حفره‌ای و ۲۶ تخت شیمی‌درمانی به صورت مجزا برای خانم‌ها و آقایان است.

مدیر مرکز رادیوتراپی و انکولوژی رضا، بیان کرد: این مرکز دارای بخش‌های تشخیصی که شامل بخش  تصویربرداری، بخش پزشکی هسته‌ای، آزمایشگاه تخصصی، ماموگرافی دیجیتال، کولونوسکوپی و آندوسکوپی، رادیولوژی و … است. همچنین کلینیک‌های تخصصی با ۲۰ استاد متخصص و کلینیک گوارش با ۶ استاد متخصص با دستگاه‌های کاملا مجهز مشغول خدمت‌رسانی هستند.

ورشویی خاطرنشان کرد: در بخش شیمی‌درمانی با مجهز بودن به دو سالن شامل دندانپزشکی، مشاوره و روانشناسی، کلاس‌های یوگا، کلینیک مراقبت از زخم جهت بیماران سرطانی در این مرکز وجود دارد.

وی افزود: در مرکز حمایت از بیماران سرطانی مشهد برای استقرار و نگهداری بیماران غیر بومی آسایشگاهی فراهم شده است. در حال حاضر، آسایشگاه  دارای ۶۰ تخت است که پذیرای تعداد زیادی بیمار به صورت رایگان است.  

مدیر مرکز رادیوتراپی و انکولوژی رضا، عنوان کرد: در کنار این مرکز پروژه  عظیم بیمارستان ناظران در دست ساخت است و امید داریم  تا اسفند ماه بخش ساختمانی آن به پایان برسد و تا اردبیهشت سال آینده فاز یک این بیمارستان با ظرفیت ۵۰ تخت را به بهره‌برداری برسانیم.

وی ادامه داد: پروژه بعدی ما ساخت مهمان‌سرایی در کنار انکولوژی رضا (ع) است. در حال حاضر به دلیل مشترک بودن اتاق بیماران نمی‌توانیم همراه بیمار را پذیرش کنیم مگر بیمار شرایط حادی داشته باشد.   طبق این پروژه ۵۰ سوئیت ساخته  خواهد شد. هدف از این پروژه اسکان بیماران به همراه خانواده‌هایشان در دوران درمان آنها خواهد بود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.