۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
کد خبر: 690006

وزرای خارجه ایران و عمان امروز (یکشنبه) در تهران ضمن گفتگو درباره موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای، بر اراده دو کشور برای تداوم همکاری‌ها و رایزنی‌ها با هدف تضمین ایمنی دریانوردی و امنیت انرژی برای همگان تأکید کردند.

رایزنی ظریف و همتای عمانی در تهران

قدس آنلاین

یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان امروز (یکشنبه) در راه بازگشت از داووس در توقفی کوتاه در تهران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دو وزیر در خصوص موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای به ویژه همکاری‌های دو کشور در تنگه هرمز تبادل نظر کردند و بر اراده دولت‌های متبوع خود در جهت تداوم همکاری ها و رایزنی‌ها با هدف تضمین ایمنی دریانوردی و امنیت انرژی برای همگان تاکید کردند.

آنها از همه طرف ها خواستند نقش مثبتی را در این روند ایفاء کنند.

به گزارش فارس، وزارت خارجه عمان امروز یکشنبه اعلام کرد که بن علوی امروز در تهران با «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی خود دیدار و در این دیدار امنیت دریانوردی در تنگه هرمز و تحولات منطقه بررسی خواهد شد.

در حساب توئیتری وزارت خارجه عمان آمده بود: بن علوی امروز پس از اختتامیه نشست اقتصادی داووس در مسیر بازگشت به کشور به تهران می‌رود و در آنجا با ظریف دیدار و درباره روابط دوجانبه، اوضاع منطقه و به خصوص امنیت دریانوردی در تنگه هرمز گفت‌وگو خواهد کرد.

این ششمین سفر وزیر خارجه عمان به تهران در سال جاری (۱۳۹۸) است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.