۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
کد خبر: 690041

عضو دفتر سیاسی انصار الله گفت با حزب اصلاح یمن آتش‌بس غیر علنی برقرار شد، اما آن‌ها در حمله‌ای غافلگیر کننده در جبهه مارب، به یمن خیانت کردند.

البخیتی: حزب اصلاح یمن خیانت کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن اعلام کرد: «با حزب اصلاح یمن آتش‌بس غیر علنی برقرار کرده بودیم، اما آنان از این توافق نانوشته به عنوان فرصتی برای حمله غافلگیر کننده در جبهه مارب استفاده کردند که این کار خیانت به شمار می‌آید.»

عضو دفتر سیاسی انصار الله افزود: «آتش‌بسی که از آن دم می‌زنم علنی نشده و موردی نبود که به امضای مقامات برسد بلکه آتش‌بسی میان نظامیان بود که مقامات حزب اصلاح و انصار الله هم بدان رضایت داده بودند.»

وی گفت: «آتش‌بس با آنان در نَهِم و صرواح از آتش‌بس حدیده که آتش‌بسی علنی و نتیجه توافق سوئد است بهتر بود و از نظر عقلی و دینی علنی نبودن این آتش‌بس موجب نمی‌شود تا دو طرف بدان پایبند نباشند.»

محمد البخیتی ادامه داد: «موازنه قدرت به سرعت به سود نیروهای یمنی و به زیان کشورهای متجاوز و مزدورانشان در حال تغییر است. با این حال، نه تنها در نهم و صرواح، بلکه در همه جبهه ها، ما شروع کننده نبرد با حزب اصلاح نبوده ایم، زیرا با آنان در آتش‌بس بودیم و دلیل پیشروی ما در این دو جبهه نیز اقدام حزب اصلاح به نقض آتش‌بس بوده است. علنی نشدن آتش‌بس به این معنی نیست که حزب اصلاح اجازه دارد آن را نقض کند. علاوه بر این، تغییر موازنه قدرت به سود نیروهایی که از حاکمیت و استقلال یمن دفاع می‌کنند نیز در تحولات اخیر سهیم بود.»

عضو دفتر سیاسی انصار الله یمن گفت: «به طور کلی شرایط میان ما و حزب اصلاح به خوبی پیش می‌رفت. در همه جبهه‌ها آتش‌بس داشتیم و هر دو طرف برای بازگشت جنگجویان یمنی از جبهه‌های مرزی و احساس خطر مشترک از برنامه‌های امارات در غرب تعز که به فرماندهی طارق عفاش در حال پیگیری است تفاهم داشتیم. حتی تصمیم ما این بود که اگر طارق عفاش به تعز حمله کند از موضع حزب اصلاح حمایت کنیم. اما اینکه حزب اصلاح به یکباره به چنین عملیاتی علیه ما اقدام کرد برای ما غافلگیر کننده بود، زیرا این کار به معنی بازگشت مجدد این حزب به آغوش نظام سعودی و امارات است.»

وی نامگذاری طرف مقابل در نبرد نهم و صرواح به نیروهای هوادار عبد ربه منصور هادی را غیر واقعی خواند و گفت: «به طور کلی در مقابل شاهد نیروهای طارق عفاش، نیروهای عمالقه، در استان ضالع شاهد نیروهای شورای انتقالی جنوب و در بیضاء، مارب و جوف هم شاهد نیروهای حزب اصلاح هستیم، اما عبد ربه منصور هادی هیچ جای کار قرار ندارد، او حتی قادر نیست به عدن بازگردد.»

البخیتی درباره موضع گیری آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه انصار الله در جبهه‌های نهم و صرواح گفت: «آنان نفاق دارند و هیچگاه خیر یمن را نمی‌خواهند. اگر می‌خواهیم صادقانه اظهار نظر کنیم ابتدا باید به این سئوال پاسخ دهیم که چه کسانی این جبهه، یعنی از جوف تا مارب و از مارب تا بیضاء را به آستانه انفجار رساندند؟»

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.