ایران در زمره ۲۵ کشور پر مخاطره جهان به لحاظ ابتلا به ویروس کرونای چینی از سوی سازمان جهانی بهداشت معرفی نشده است.

ایران در معرض ابتلا به کرونای چینی قرار ندارد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با شیوع بیماری کرونا در کشور چین، سازمان جهانی بهداشت به ۲۵ کشور دنیا به لحاظ خطر ابتلا و گسترش این بیماری هشدار داده است که از بین کشورهای منطقه امارات متحده عربی از مناطق پرخطر به شمار می‌رود.

دکتر محمدجعفر صادقی افزود: کشورهای پر خطر ابتلا به ویروس کرونا به لحاظ بیشترین ارتباط و سفر به کشور چین از سوی سازمان جهانی بهداشت مشخص شده‌اند.

وی اضافه کرد: علائم بیماری کرونا شبیه آنفلوآنزا همراه با تب، گلودرد، سرفه و عفونت تنفسی است که فرق ویروس عامل کرونا و ویروس آنفلوآنزا این است که این ویروس به دلیل تاج موجود در شکل ویروس نسبت به داروهای مربوطه اثرگذاری ندارد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ویروس کرونا خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که باعث عفونت تنفسی می‌شوند و این نوع ویروسها تاج دار بوده که واژه کرون نیز از همین امر نشات گرفته است و این ویروس در سالهای گذشته در کشورهایی مانند مصر شیوع داشته‌ است که به کرونای مصری معروف است.

صادقی افزود: احتمال ورود کرونا به کشورمان پایین است اما در عین حال آمادگی‌ها برای پیشگیری و مبارزه با  این بیماری در خراسان رضوی و کشور در حال انجام است.

وی ادامه داد: برپایی جلسات آموزشی مختلف با همکاران بیمارستانها، آزمایشگاهها و بررسی علائم و تمهیدات لازم برای ورود مسافرانی که به فرودگاه مشهد وارد می‌شوند از جمله اقدامات در حال انجام در این خصوص به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.