آیین افتتاحیه دفتر سرود «آوای‌رضوان» هفته گذشته با حضور محمدعلی چمی‌گو، مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس‌رضوی، مدیران و معاونت‌های فرهنگی دستگاه‌های متولی در پردیس تربیتی «توانا» تهران برگزار شد.

گروه‌های سرود دوباره جان می‌گیرند

مهدیه قمری: آیین افتتاحیه دفتر سرود «آوای‌رضوان» هفته گذشته با حضور محمدعلی چمی‌گو، مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس‌رضوی، مدیران و معاونت‌های فرهنگی دستگاه‌های متولی در پردیس تربیتی «توانا» تهران برگزار شد.

مسئول بخش آوای رضوان مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس‌رضوی در گفت‌وگو با قدس در خصوص اقداماتی که قرار است این دفتر انجام دهد، به خبرنگار ما چنین توضیح داد: دفتر آوای‌رضوان دو سال است به صورت ویژه‌تر در مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس‌رضوی اقدام به تولید سرود و آماده‌سازی گروه‌های سرود می‌کند، اما به علت ارتباط بیشتر با وزارتخانه‌ها و ارگان‌ها، دفتر سرود «آوای‌رضوان» در تهران فعالیت خود را آغاز کرد.

سیدمجتبی ذبیحی به استفاده از موسیقی با زبان یا آکاپلا در گروه‌های سرود اشاره کرد و گفت: این موضوع یکی از ویژگی‌های گروه‌های سرود بخش آوای رضوان است و همین موضوع سبب شده تا در ایام خاص و در نمازجمعه‌ها گروه‌های سرود بتوانند حضور یابند و سرودهای مناسبتی را برای مردم اجرا کنند.

«آوای‌رضوان» تلاش کرده با گروه‌های سرود شهرهای مختلف مرتبط شود  و آثار متنوعی ارائه دهد. ذبیحی همچنین توضیح داد: با افتتاح دفتر آوای رضوان در تهران با ۱۰ تا ۱۵ گروه سرود پایتخت هم مرتبط خواهیم شد و فعالیت‌هایمان را گسترده خواهیم کرد.

 مسئول بخش آوای‌رضوان مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس‌رضوی، مشهد را قطب سرود کشور عنوان کرد و افزود: برای ارتقای گروه‌های سرود فعال سایر استان‌ها زمینه‌های حضور آن‌ها را در مشهد و دوره‌های آموزشی فراهم خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آوای‌رضوان تاکنون ۱۰۰ گروه سرود تولید کرده است، در خصوص فعالیت‌های اخیر این دفتر گفت: در مناسبت‌های ویژه از جمله تشییع پیکر سردار سپهبد شهید سلیمانی، گروه‌های سرود این بخش جزو نخستین گروه‌هایی بودند که در این مراسم با موسیقی آکاپلا برنامه هنری اجرا کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.