حسن الکعبی گفت تظاهرات میلیونی روز جمعه، دولت آمریکا و در رأس آن ترامپ را به دردسر انداخت و نشانگر مخالفت مردم با حضور نیروهای آمریکایی در عراق است.

نائب رئیس پارلمان عراق: تظاهرات میلیونی روز جمعه ترامپ را به دردسر انداخت

به گزارش گروه بنی الملل قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، حسن الکعبی، نائب رئیس پارلمان عراق تاکید کرد تظاهرات میلیونی جمعه، دونالد ترامپ را در تنگنا قرار داد و مخالفت شدید ملت با سیاست‌ها و حضور نیروهای آمریکایی در عراق را نشان داد.

دفتر رسانه‌ای حسن الکعبی دیروز (یکشنبه) با انتشار بیانیه‌ای از دیدار وی با «مارکوس گروبل» نماینده پارلمان آلمان و «اوله دیل» سفیر آلمان در بغداد خبر داد. «محمد رضا آل حیدر» رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز در این دیدار حضور داشت.

طبق این بیانیه، «در این دیدار بر افزایش توافقات اقتصادی و سرمایه‌گذاری و تسهیل در مشارکت با بازرگانان و اقتصاددانان دو کشور تاکید شد».

الکعبی تاکید کرد: «تظاهرات میلیونی حاکمیتی در تایید و حمایت از تصمیم شجاعانه پارلمان برای اخراج نیروهای بیگانه از کشور صورت گرفت. بیانیه پایانی تظاهرات نقشه راهی برای جدول بندی عقب نشینی نیروهای آمریکایی ترسیم کرد، ما تلاش خواهیم کرد برای اجرای بندهای این مصوبه در چارچوبی مسالمت آمیز با دیپلماسی سیاسی و پارلمانی با دولت هماهنگی کنیم».

وی افزود: تظاهرات میلیونی روز جمعه، دولت آمریکا و در رأس آن ترامپ را به دردسر انداخت و بی تردید نشانگر مخالفت مردم با حضور نیروهای آمریکایی و سیاست‌ها و اقدامات رئیس جمهور این کشور درباره عراق بود.. واشنگتن و ماشین‌های تبلیغاتی آن تلاش کردند این تظاهرات را تضعیف کنند، اما نتوانستند (مانع از آن شوند) که این ملت در برابر جهانیان حرفش را بزند.

الکعبی خاطر نشان کرد: مصوبه پارلمان امکان بازنگری در فرمول توافقنامه‌های امنیتی با کشورهای جهان از جمله همکاری در زمینه اطلاعات، توسعه و انواع آموزش‌ها را برای دولت ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.