بیست و پنجم اسفند ماه  روز سرنوشت سازی برای فوتبال ایران خواهد بود، روزی که رئیس جدید فدراسیون انتخاب خواهد شد تا فوتبال ایران پس از نزدیک به دوازده سال از مدیریت دو رفیق اصفهانی دوره جدیدی را تجربه کند!

نبرد چهار نفر با نصف جهان

سینا حسینی/

: بیست و پنجم اسفند ماه  روز سرنوشت سازی برای فوتبال ایران خواهد بود، روزی که رئیس جدید فدراسیون انتخاب خواهد شد تا فوتبال ایران پس از نزدیک به دوازده سال از مدیریت دو رفیق اصفهانی دوره جدیدی را تجربه کند!

هرچند هنوز هیچ کاندیدایی به صورت رسمی برای حضور در انتخابات نام‌نویسی نکرده است اما از رفتارهای نامحسوس گزینه‌های کلیدی کاملاً پیداست فوتبال ایران در آخرین روزهای سال جاری یک رویداد پرحاشیه و پر خبر را شاهد خواهد بود.

*۱۰ امضای مهم

اما پرسش کلیدی اینجاست که در برهه کنونی چه گزینه‌هایی قصد ورود به عرصه انتخابات را دارند و می‌خواهند برای حضور در این رویداد بزرگ وارد رقابت شوند؟ از آنجا که کاندیداهای متقاضی باید هر یک امضای ده نفر از اعضای مجمع هفتاد و چند نفری را بدست آورند، فضا برای حضور بسیاری از کاندیداها مهیا نیست و کسانی می‌توانند به این عرصه ورود پیدا کنند که در محافل فوتبالی دارای نفوذی قابل توجه باشند با این وجود در حال حاضر پنج نفر برای جمع‌آوری امضا دست به کار شدند.

هرچند بعید به نظر می‌رسد این پنج نفر بتوانند شرط جمع‌آوری ۱۰ امضا را با موفقیت پشت سر بگذارند، اما یک به یک کاندیداهای فعلی را معرفی و شانس انتخاب آن‌ها را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

*حیدر بهاروند؛ بازنشسته‌ای در سودای ریاست

سرپرست کنونی فدراسیون فوتبال به اعتقاد خودش یکی از جدیدترین گزینه‌های برای پیروزی در انتخابات اسفند ماه است، اما وی با یک بحران بزرگ رو به رو است. او به دلیل قانون منع فعالیت بازنشستگان امکان حضور در انتخابات را ندارد و بدون تردید در صورت نام‌نویسی از سوی هیئت رسیدگی به تأیید صلاحیت کاندیداها رد صلاحیت خواهد شد تا نتواند در انتخابات حضور داشته باشد. با این حال وی با وجود توصیه‌های پنهانی مسئولان وزارت ورزش و جوانان در حال رایزنی است تا بتواند مجوز حضور در انتخابات را بدست بیاورد.

وزارت ورزش و جوانان و بدنه مدیریتی آن مخالفت سرسخت بهاروند به شمار می‌روند از این رو این روزها به بهانه انتخاب سرمربی تیم ملی به دفعات به ملاقات وزیر ورزش می‌رود تا در این بین بتواند رضایت او را جلب کند.

*سعید آذری؛ سه گانه مدیران اصفهانی؟

ملی پوش سابق تیم ملی وزنه برداری که یکی از منتقدان سیستم مدیریت فعلی فوتبال ایران است، یکی از جدی‌ترین گزینه‌های حاضر در انتخابات است. آذری پس از استعفای اجباری تاج از فدراسیون فوتبال از جمله نفراتی بود که خواستار برگزاری زودهنگام انتخابات فوتبال شد، او با اعضای مجمع فدراسیون فوتبال روابط ایده آلی دارد و گفته می‌شود وی جزو نخستین کاندیداهایی بوده که توانسته ۱۰امضای مورد نیاز را برای نام‌نویسی جمع‌آوری کند.

آذری از ابتدای فصل نوزدهم تلاش بی شائبه ای داشت تا به عنوان مدیرعامل یکی از دو باشگاه دولتی انتخاب شود اما لابی‌های پشت پرده مانع از تحقق این رؤیای مدیر اصفهانی شد.

*مهدی محمد نبی؛ گزینه در سایه

دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال و عضو فعلی هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس یکی از گزینه‌های احتمالی ریاست فدراسیون است، او پیش از کنار رفتن مهدی تاج از فدراسیون فوتبال گزینه دبیرکلی فدراسیون تاج بود اما تشدید بیماری تاج سبب شد وی انتخاب نشود اما گفته می‌شود حمایت‌های پشت پرده از حضور وی شانس انتخاب وی را به شدت تقویت کرده است.

گفته می‌شود اگر وزارت ورزش و جوانان تا دقیقه ۹۰ به جمع بندی کامل نرسد احتمالاً نبی گزینه جدی انتخابات خواهد بود چون ارتباطات مطلوبی با وزیر ورزش دارد و می‌تواند مجری قابل اعتمادی برای اجرای سیاستگذاری‌های وزیر ورزش در حوزه فوتبال باشد.

*مصطفی آجرلو؛ کاندیدایی برای همه فصول!

مدیرعامل سابق پاس و تراکتورسازی یکی از افرادی است که اصرار دارد در تمام انتخابات فدراسیون‌های فوتبال حضور داشته باشد اما تاکنون این رؤیای او تحقق نیافته است. آجرلو خود را جدی‌ترین منتقد مدیریت حاکم بر فوتبال ایران می‌داند و معتقد است می‌تواند منجی فوتبال ایران لقب گیرد اما نکته جالب توجه اینجاست که آجرلو هیچ‌گاه نتوانسته به عنوان یک کاندیدا به مجمع ورود پیدا کند اما با این حال همیشه در تلاش است به عنوان یک مدعی ریاست در نقش منجی ظاهر شود تا شاید به مجمع انتخاباتی فدراسیون راه پیدا کند.

* عزیز محمدی؛ به دنبال رؤیای بازگشت

رئیس پیشین سازمان لیگ که با وزیر سابق ورزش و جوانان به شدت درگیر شده بود پس از کنار رفتن از چرخه مدیریت به عنوان یک منتقد شناخته شده و تلاش داشته همیشه به عنوان یک چهره جنجالی در محافل خبری شناخته شود اما وی در این حوزه هرگز موفق نشد. عزیزمحمدی یکبار دیگر هم شانس خود را برای انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون مورد آزمایش قرار داده اما در رقابت با مهدی تاج نتوانست به پیروزی دست پیدا کند، ولی حالا با آرامش خاطر با علم بر اینکه دیگر مهدی تاج در جمع کاندیداها حضور ندارد به عنوان یک رقیب انتخاباتی قصد ورود دارد. البته باید دید او می‌تواند ۱۰امضای لازم از اعضای مجمع را جمع آوری کند یا اینکه همانند آجرلو پشت خط خواهد ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.