عشایر خراسان رضوی رتبه نخست شرکت در طرح هویت‌گذاری دام کشور را کسب کردند.

عشایر خراسان رضوی رتبه نخست شرکت در طرح هویت‌گذاری دام کشور

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: از ابتدای مهر ماه و همزمان با آغاز طرح هویت‌گذاری دام سبک در کشور و این استان تا پنجم بهمن ماه امسال ۱۰۳هزار  و ۸۰۱ راس دام سبک عشایر استان هویت‌گذاری شده است.

محمد نبوی فرد با بیان اینکه ۵۰درصد کل دام هویت‌گذاری شده استان خراسان رضوی در بخش عشایر بوده است افزود:در خراسان رضوی در این مدت ۲۰۷هزار و ۶۰۰راس دام سبک هویت‌گذاری و دارای پلاک۱۵ رقمی شده‌اند.

وی گفت:  در این مدت ۱۱۴هزار و ۷۱۸راس دام سبک عشایر خراسان رضوی نیز بیمه شده‌اند که از این نظر نیز خراسان رضوی رتبه نخست کشور را در اختیار دارد.

نبوی فرد با اشاره به اصلاح مدیریت و پرورش دام سبک عشایر افزود: با توجه به تعهد سازمان عشایر برای پرواربندی یک میلیون دام تا پایان سال، تا کنون خراسان رضوی به تنهایی توانسته ۳۶درصد تعهد سازمان را محقق و ۶هزار و ۱۴۴تُن گوشت قرمز تولید کند.

وی گفت: خراسان رضوی  تنها استانی است که در این حوزه نیز بالاترین رتبه را داراست و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۵۰۰هزار راس دام در استان پرواربندی شود.

جلوگیری از قاچاق و سرقت دام و نیز آمارگیری دقیق از تعداد راس دام سبک کشور از اهداف اجرای این طرح است.

استان خراسان رضوی دارای بیش از هفت میلیون راس دام است و عشایر این استان با دارا بودن ۹۹۵هزار دام سالانه ۱۲هزار تُن گوشت قرمز استان را تولید می کنند. عشایر خراسان رضوی دارنده حدود ۱۰درصد دام سبک این استان هستند.

منبع: صداوسیما 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.