انتظامی گفت: در بیش از هزار شهر زیرساخت سینمایی نداریم. باید آهنگ پیشرفت سرعت پیدا کند، هرچقدر بتوانیم فرهنگ با خانواده به سینما رفتن را ترویج و توسعه دهیم به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک خواهیم کرد.

توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی کمک به امنیت آفرینی برای کشور است

به گزارش قدس آنلاین، مراسم رونمایی و افتتاح سالنهای جدید پردیس سینمایی «ملت» که در ایام جشنواره سی و هشتم فیلم فجر میزبان اهالی رسانه، خبرنگاران و هنرمندان خواهد بود، ۷ بهمن ماه با حضور حسین‌ انتظامی رئیس سازمان سینمایی، پیروز حناچی شهردار تهران، مسئولین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه تصویر شهر، همایون اسعدیان رئیس هیئت مدیره خانه سینما و عوامل اجرایی جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه تصویر شهر پس از پخش ویدیوی از فعالیت‌های انجام شده در طی ۹ ماه برای تجهیز پردیس سینمایی ملت، گفت: این پردیس از سال ۸۷ شروع به کار کرد و سازه منحصر به فردی دارد و در کشور بی نظیر است. چهار پرده‌ سینمایی در ابتدا کافی بود اما با دیجیتال شدن حوزه نمایش مردم عادت کردند در پردیس‌هایی باشند که دست کم ۱۰ پرده وجود داشته باشد. حالا این‌ امکان به وجود آمده است. با فعالیتی که در موسسه تصویر شهر و سازمان فرهنگی هنری شهرداری بعد از ۹ ماه انجام دادیم،۹۰ درصد ظرفیت این سالن را افزایش دادیم و ۱۲ پرده نمایش در خدمت مردم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: خوشحالیم که آیین افتتاح این سالنها قبل از جشنواره برگزار شد. امیدواریم بتوانیم برگزاری تئاتر، نمایش، موسیقی و رویدادها و حراج‌های هنرهای تجسمی را هم در این شرایط داشته باشیم زیرا امکان گالری بودن آن همچنان وجود دارد. علاوه بر این، کافه کتاب نیز خواهیم داشت تا کتابهای تخصصی حوزه سینما را هم در این مکان گردآوری کنیم. طبقه مثبت دو را هم با ۸۰۰ صندلی که اضافه شده تبدیل به یک فودکورت‌ کرده‌ایم. برای پارک ملت، بیمارستان شهید رجایی و پردیس ملت نیز پارکینگی تعبیه شد که سطح رفاه را بالا ببریم.

مدیرعامل موسسه تصویر شهر در پایان صحبت‌های خود از شهید قاسم سلیمانی نیز یاد کرد.

حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی در ادامه این مراسم، سخنان خود را با یادی از شهید سردار قاسم سلیمانی و سقوط هواپیما آغاز کرد و سپس درباره کمکهای شهرداری تهران به فرهنگ و هنر کشور گفت: توجه مدیران شهری و شهردار تهران و شورای شهر، سازمانهای شهرداری در توسعه زیرساخت‌ها و تولید و مشارکت در رویدادها کار ارزشمندی است که باید از آن تشکر کنیم. این نشان می‌دهد مدیریت شهری از یک سازمان خدماتی یه یک نهاد فرهنگی اجتماعی تبدیل شده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود با توجه به دسترسی آزاد به اطلاعات آماری را ارایه کرد و افزود: ما هرچقدر زیرساخت های فرهنگی را توسعه دهیم به امنیت آفرینی برای کشور کمک می‌کنیم، بر همین اساس در پایان سال ۹۷، ۳۲۸ سینما، ۵۸۱ سالن سینمایی در کشور و ۱۵۰هزار صندلی داشتیم و تا پایان سال ۹۸ با توجه به پیش بینیها، ۳۵۳ سینما، ۶۵۴ سالن سینما یعنی ۱۲ و نیم درصد افزایش و ۱۶۱۷۰۲ صندلی که یعنی ۸ درصد افزایش خواهیم داشت. در نهایت اگر ما در سیاست گذاری‌ها هرچقدر به توسعه زیرساخت‌های سینمایی توجه کنیم و محتوای خوب و قابل توجه عرضه شود به فرهنگ‌سازی کمک کرده‌ایم.

انتظامی در پایان گفت: در بیش از هزار شهر زیرساخت سینمایی نداریم. باید آهنگ پیشرفت سرعت پیدا کند اما امسال ۲۲ سالن در ۲۲ شهر فاقد سالن سینمایی اضافه خواهد شد. هرچقدر ما بتوانیم فرهنگ با خانواده به سینما رفتن را ترویج و توسعه دهیم به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک خواهیم کرد.

پس از سخنرانی پیروز حناچی شهردار تهران و حجت‌الاسلام امروری؛ محمد معتمدی قطعاتی را اجرا کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.