نماینده درگز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت درباره نرخ تضمینی خرید گندم از کشاورزان در سال ۹۹قیمت ۲۵۰۰تومان را پیشنهاد داده است.

پیشنهاد ۲۵۰۰تومانی دولت برای نرخ تضمینی خریدگندم در سال آینده/اداره وزارتخانه جهاد کشاورزی با سرپرست باعث افزایش مشکلات کشاورزان خواهد شد

عبدالله حاتمیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: دولت درباره نرخ تضمینی خرید گندم از کشاورزان در سال ۹۹قیمت ۲۵۰۰تومان را پیشنهاد داده است.

وی تصریح کرد: اگرچه  شورای عالی اقتصاد هنوز درباره این موضوع به جمع بندی نهایی نرسیده است اما باید قیمت به گونه ای تعیین شود که با ایجاد انگیزه در کشاورزان ، تولید این محصول در سال آینده افزایش پیدا کند تا دولت نیازی به واردات آن نداشته باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: استیضاح وزیر قبلی جهاد کشاورزی به دلیل مشکلات عمده ای بود که این وزارتخانه با آن دست و پنجه نرم می کرد از این رو مجلس انتظار داشت بعد از استعفای حجتی از این وزارتخانه ، دولت به سرعت گزینه مشخصی را به مجلس معرفی کند تا مشکلات مربوط به حوزه کشاورزی هر چه سریعتر بر طرف شود.

نماینده درگز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما تعلل دولت در این زمینه باعث شده است که مشکلات و مسائل حوزه کشاورزی در زمان حجتی نه تنها همچنان وجود داشته باشد بلکه مسائلی به انها افزوده شده است زیرا فرد سرپرست اختیاراتی کوتاه مدت دارد و نمی تواند برای بازه زمانی بلند مدت تصمیم گیری کند.

حاتمیان افزود: به طور مثال تعداد زیادی از پتروشیمی های کشور در حال حاضر به دلیل نداشتن سوخت که به دستور وزیر نفت صورت گرفته است تعطیل هستند که این موضوع باعث شده است کود شیمیایی در کشور تولید نشود که این مسئله در آینده کشاورزان را با مشکلات زیادی در حوزه های مختلف از جمله زمان کشت محصولات مواجه خواهد کرد.

وی ادامه داد: از طرفی با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی از ۱۰بهمن ماه تا ۵اسفند جلسه علنی نخواهد داشت بنابراین انتظار می رود دولت  وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی  راتا پس از انتخابات و در اسفند ماه به مجلس معرفی کند از این رو اداره این وزارت خانه بزرگ با سرپرست باعث خواهد شد مشکلات حوزه کشاورزی همچنان تداوم داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.