عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بلندمرتبه‌سازی باعث بسته شدن تونل گردش هوا در پایتخت شده است،‌گفت: برج‌های پایتخت تبدیل به کوره‌های گرمایشی شده و باعث آلودگی هوا شده است.

ردپای برج‌های لاکچری در ایجاد آلودگی هوا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، زهرا نژابهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهراندرباره موضوع آلودگی هوا در پایتخت اظهار داشت: تحریم‌ها هیچ ارتباطی با آلودگی هوا ندارد و این موضوع فرافکنی محسوب می‌شود. بارش برف و باران و وزش باد در کاهش آلودگی مؤثر است ولی مشکل اصلی در زمینه آلودگی هوا، زیرساختی است.

وی افزود: عدم خروج خودروهای فرسوده، پایین بودن ظرفیت حمل‌ونقل عمومی، استفاده از خودروهای تک‌سرنشین و موتورسیکلت‌ به صورت فراوان و نوع شهرسازی در پایتخت همه از عواملی است که سبب آلودگی هوا در پایتخت شده است.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: بلندمرتبه‌سازی و ایجاد ساختمان‌های 20 تا 25 طبقه سبب بسته شدن تونل گردش هوا در پایتخت را بسته است و از طرفی این برج‌ها کوره‌های گرمایشی به دلیل تأسیسات ساختمانی خود ایجاد می‌کنند و برای اینکه بتوانیم با آلودگی مقابله کنیم باید این نکات را در نظر گرفت.

نژادبهرام ادامه داد: اولویت اصلی برای مقابله با آلودگی هوا توسعه حمل‌ونقل عمومی است و از طرفی باید ترد خودروهای شخصی را در شهر محدود کرد و استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی را توسعه داد. به نظرم تنگ‌تر کردن حلقه طرح ترافیک و مدیریت بیشتر آن سبب کاهش تردد خودروها در پایتخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت با همکاری شهرداری باید به میزان زیاد منابع و اعتبارات برای توسعه حمل‌ونقل عمومی اختصاص دهد که اخیراً معاون اول رئیس جمهور قول مساعد داده و امیدواریم اقدامات اساسی تا سه ماه دیگر برای توسعه حمل‌ونقل عمومی انجام گیرد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران بیان کرد: شرایطش مهیا شد و به نظرم اگر برای سایر مناطق نیز مدنظر باشد نتایج بسیار مؤثری را به همراه دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.