خراسان شمالی-معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: سه روستا از این استان به مرحله نیمه نهایی ششمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران راه یافتند.

راهیابی سه روستای خراسان شمالی به مرحله نیمه نهایی جشنواره دوستدارکتاب ایران

رضا رضایی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: در این دوره از رقابت ۱۴۱۹ روستا و منطقه عشایری شرکت کردند که هیئت داروان این جشنواره در مرحله اول ۱۲۶ روستا و منطقه عشایری را برای داوری در مرحله دوم انتخاب کردند.

وی افزود: در ادامه داوران در مرحله دوم این جشنواره از میان ۱۲۶ اثر راه‌یافته به این مرحله ۶۰ روستا و منطقه عشایری از ۲۳ استان را به عنوان برگزیدگان مرحله دوم این جشنواره انتخاب و به دبیرخانه جشنواره برای داوری نهایی معرفی کردند.

وی اضافه کرد: روستاهای زوارم شیروان و دشت گرمه جز روستاهای برگزیده بخش نیمه نهایی ششمین دوره جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب انتخاب شدند. 

رضایی همچنین از انتخاب آثار در مرحله نهایی این دوره از جشنواره خبرداد و اظهار داشت: از میان ۶۰ روستای راه‌یافته به مرحله نهایی این جشنواره ۶ روستا و منطقه عشایری نامزد مرحله نهایی بخش استمرار شدند که روستای ارکان بجنورد از خراسان شمالی در ردیف پنج برگزیده در کشور قرار گرفت.

آیین اختتامیه این جشنواره ۱۹ بهمن‌ماه در محل سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران با حضور اصحاب قلم و فرهنگ همزمان با برنامه معرفی ششمین پایتخت کتاب ایران برگزار و در نهایت ده روستا و منطقه عشایری به‌عنوان روستاهای برگزیده و ده روستا و منطقه عشایری به‌عنوان روستای روستاهای تقدیری و یک روستا به‌عنوان برگزیده استمرار معرفی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.