مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی گفت: این استان ۷۲ شهید شاخص دارد که برنامه‌های دهه فجر این بنیاد بر معرفی این شهدا متمرکز بوده و این فرایند تا ۲۲ اسفند امسال ادامه خواهد داشت.

برنامه‌های دهه فجر بنیاد شهید خراسان رضوی بر معرفی ۷۲ شهید شاخص متمرکز است

به گزارش قدس آنلاین، بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، حجت الاسلام حسین معصومی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی افزود: ویژه برنامه های چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب و زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برخی شهرستان‌های استان نیز در این ایام ویژه برنامه‌هایی به صورت بومی برای جامعه ایثارگری تدارک دیده‌اند.

وی گفت: نواختن زنگ انقلاب در مدارس شاهد، برگزاری یادواره شهدا در ۳۰ شهرستان، میهمانی لاله ها و تعویض پرچم گلزار مطهر شهدا، برپایی محافل انس با قرآن و کرسی تلاوت قرآن به یاد شهدای انقلاب، اعزام پیام آوران ایثار و بیان خاطرات، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، اکران تصاویر شهدای انقلاب و تبلیغات محیطی در سطح شهر از جمله برنامه‌های این بنیاد طی دهه مبارک فجر است.

مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی از برپایی ویژه برنامه‌های دهه فجر در ۸۱ حسینیه شهدای استان خبر داد و افزود: در این دهه علاوه بر جشن‌های انقلاب در راستای ارتقا سطح سلامتی برنامه پیاده روی و کوهپیمایی مختص خانواده شهدا و ایثارگران نیز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقات فوتسال جانبازان استان نیز در مشهد برگزار می‌شود ادامه داد: اردوی سه روزه خانواده شهدا و ایثارگران شهرستان‌های خراسان رضوی در مشهد با هدف زیارت بارگاه ملکوتی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) نیز برای این ایام تدارک دیده شده است.

وی گفت: استان خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۲۷۹ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است که از این تعداد ۱۷۳ شهید مربوط به دوران انقلاب می‌باشند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.