وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه جلوی فامیل‌بازی در این وزارتخانه را گرفته‌ام، گفت: وزارتخانه مِلک شخصی ما نیست و باید رسالت خود را به خوبی انجام دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت: جلوی فامیل‌بازی در وزارت صنعت را گرفته‌ام

قدس آنلاین؛ رضا رحمانی امروز در مراسم «افتتاحیه پایلوت استحصال عناصر نادر خاکی» که در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران برگزار شد، با اشاره به تدوین نقشه راه معدن در کشور اظهار داشت: در حال حاضر معدن و صنایع معدنی کشور، ارزش تولیداتی در حدود ۲۲ میلیارد دارند که از این رقم صادرات سهم ۱۰ میلیارد دلاری خواهد داشت.

وی افزود: اگر صادرات غیرنفتی ایران در سال ۹۸ به ۴۰ میلیارد دلار برسد، ۱۰ میلیارد دلار آن مربوط به صادرات صنایع معدنی و بخش معدن است که بر این اساس، ۲۵ درصد سهم صادرات کشور به بخش معدن اختصاص می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: صادرات غیرنفتی کشور در پایان ۹ ماهه امسال به مرز ۳۲ میلیارد دلار رسیده و با توجه به اینکه محدودیت‌های ناشی از تحریم پیش‌روی کشور قرار داشته، تولیدکنندگان تلاش کرده‌اند که صادرات را حفظ کرده و حتی رشد دهند.

به گفته رحمانی، یکی از ۷ برنامه‌ای که در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اجرا در سال جاری طراحی شده، انقلاب معدنی است که بتوانیم معادن را به جایگاه حقیقی خود برسانیم این در شرایطی است که اگر می‌خواستیم بخشی از نیازهای کشور به محصولات معدنی را وارد کنیم، به طور قطع ارزبری بالایی را تجربه می‌کردیم.

وی بیان کرد: نقشه راه معدن اجرایی شده و ۵۶ درصد پیشرفت داشته است این در حالی است که توسعه معادن کوچک و متوسط و افزایش اکتشافات نیز در دستور کار قرار داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نخبگان باید جذب این وزارتخانه شوند، خاطرنشان کرد: جلوی فامیل‌بازی را در وزارت صنعت گرفته‌ام و هر موردی را که مشاهده کنم، ادامه فعالیت را ملغی خواهم کرد چرا که معتقدیم وزارت صنعت، مِلک شخصی ما نیست و ما اینجا آمدیم تا به امانت، رسالت خود را انجام دهیم.

رحمانی گفت: ۵۰۰ نفر از نخبگان و دانشجویان تراز اول کشور در سراسر کشور جذب وزارت صنعت خواهند شد ضمن اینکه در حوزه داخلی‌سازی نیز ما از ابتدای سال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار قرارداد منعقد کرده‌ایم که خود منجر به جلوگیری از خروج ارز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.