علیرغم اظهارات طالبان درباره ساقط کردن هواپیمای آمریکایی، ارتش تروریستی آمریکا مدعی شد این هواپیما جنگی بوده اما نشانه‌ای از شلیک دشمن به آن وجود ندارد.

آمریکا: نشانه‌ای از شلیک دشمن به هواپیمای سرنگون شده وجود ندارد

قدس آنلاین؛ به نقل از دویچه وله، ارتش متجاوز آمریکا دوشنبه شب (۷ بهمن) سقوط یک هواپیمای E-۱۱A  نیروی هوایی این کشور در غزنی افغانستان را تایید اما ادعای طالبان مبنی بر شلیک منجر به سقوط این هواپیما را رد کرد.

مقامات افغانستان به رویترز گفته‌اند که مسئولان مربوطه به منظور بررسی لاشه هواپیما به محل اعزام شده‌اند؛ منطقه‌ای کوهستانی که بخشی از آن در کنترل طالبان قرار دارد.

سرهنگ «سانی لِگِت» سخنگوی ارتش آمریکا در این باره مدعی شد: علت سقوط این هواپیما در دست بررسی است و هیچ نشانه‌ای مبنی بر سقوط در اثر شلیک دشمن وجود ندارد.

سخنگوی طالبان ضمن اعلام خبر شلیک به این هواپیما از هلاکت تمامی سرنشینان آن خبر داد. ارتش امریکا اما چیزی درباره تعداد کشته‌شدگان احتمالی که گفته می‌شود از اعضای سیا بوده‌اند؛ نگفته است.

سقوط این هواپیمای جنگی در زمانی صورت گرفته که گروه طالبان و آمریکا در حال گفت‌وگو برای پایان دادن به جنگی ۱۸ ساله در افغانستان هستند. این مذاکرات از سال گذشته در دوحه پایتخت قطر آغاز شد و تا کنون حداقل دوبار پس از حمله طالبان به نیروهای ارتش آمریکا در سپتامبر و دسامبر متوقف شده است.

هفته گذشته یک دور دیگر از این مذاکرات با دیدار سلمای خلیل‌زاد فرستاده ویژه آمریکا برای افغانستان و ملا عبدل غنی برادر، نماینده طالبان آغاز شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.