شهردار باخرز گفت: 100 درصد آبیاری فضای سبز در این شهرستان با آب غیرشرب و توسط آب چاه صورت می‌گیرد.

100 درصد آبیاری فضای سبز در باخرز با آب غیرشرب انجام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد حیدری عنوان کرد: به منظور جلوگیری از هدررفت آب شرب و صرفه‌جویی در مصرف این سرمایه حیاتی 100 درصد آبیاری فضای سبز در باخرز توسط آب چاه انجام می‌شود.

وی موضوع پساب خانگی را به عنوان یک مشکل اساسی ذکر کرد و افزود: این معضل علاوه‌بر نابسامان کردن ظاهر شهری سبب انتشار و انتقال بسیاری از بیماری‌های ویروسی به ویژه در میان کودکان می‌شود.

حیدری اظهار کرد: همچنین پساب خانگی سبب تخریب آسفالت شده که این مهم نیز هزینه‌های هنگفتی را برای شهرداری به وجود می‌آورد.

شهردار باخرز گفت: برای جلوگیری از این عمل غیراخلاقی تاکنون اقداماتی نظیر نصب بنر، اخطار به صورت مکتوب و شفاهی توسط شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و شهرداری انجام شده است.

کمبود اعتبار مشکل اساسی در اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی به شمار می‌رود

وی بیان کرد: کمبود اعتبار و تامین قیر از مهم‌ترین مشکلاتی است که در اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی شهرداری‌ها تاثیرگذار است.

حیدری افزود: از سال 96 تاکنون احداث کمربندی باخرز – تربت‌حیدریه با توجه به تردد بالای خودروهای سواری و ترانزیت از بزرگ‌ترین پروژه‌هایی بود که این شهرداری در پاییز سال 97 آن را کلید زد و تابستان امسال به بهره‌برداری رسید.

شهردار باخرز مطرح کرد: این پروژه به طول یک هزار مترمربع با اعتبار 40 میلیارد ریال در زمان یک سال آماده شد و به بهره‌برداری رسید. کمبود اعتبار، تامین قیر، برودت هوا و سیلاب در نوروز سال 98 از عمده مشکلاتی بود که سبب تاخیر در اتمام این پروژه شد.

حیدری ادامه داد: این محور با توجه به قرار گرفتن روستاهای محلی در میان راه یکی از شریان‌های اصلی عبور و مرور به شمار می‌رود که احداث این کمربندی عاملی مهم برای کاهش سرعت در محور اصلی شهرستان و القای محیط شهری است.

وی با بیان اینکه 100 درصد خیابان‌های اصلی و 80 درصد خیابان‌های فرعی در باخرز آسفالت هستند، عنوان کرد: از سال 96 تاکنون شهرداری باخرز 12 هزار متر از خیابان‌های اصلی و فرعی را آسفالت کرده که اقدام بزرگی در راستای بهسازی محیطی انجام داده است.

شهردار باخرز گفت: در حال حاضر تکمیل 2 میدان نیمه تمام تا پایان سال جاری جزء برنامه‌های اجرایی این شهرداری به شمار می‌رود که برای تکمیل آن‌ها پنج میلیارد ریال اعتبار لازم است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.