مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: نظارت‌های این اداره کل در زمینه عامل افلاتوکسین در صنایع غذایی بویژه شیر در این استان از نظر تولید کنندگان سختگیرانه است.

صنایع غذایی خراسان رضوی نظارت‌ در زمینه افلاتوکسین را سختگیرانه می‌دانند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا جمیع  افزود: در صورت مشاهده مواردی از این عامل در آزمایش‌های انجام شده به سرعت برخورد لازم صورت گرفته و وضعیت بحرانی اعلام می‌گردد.

وی شمار واحدهای تولید شیر در این استان را بیش از ۵۰ واحد تولیدی عنوان کرد و ادامه داد: هم اکنون استانداردهای لازم برای بررسی عامل افلاتوکسین در صنایع غذایی ایران نسبت به سایر کشورها بسیار سختگیرانه‌تراست و بررسی این روند توسط سه نهاد دامپزشکی، استاندارد و دانشگاه‌های علم پزشکی انجام می‌شود.

وی گفت: در زمان تولید یا واردات مواد اولیه از جمله بذر، ذرت، شیر و گوشت در مبادی ورودی استان و دامداری‌ها و مزارع، اداره کل دامپزشکی استان نظارت‌های این بخش را انجام می‌دهد و در بخش تولید و عرضه نیز اداره کل استاندارد و اداره نظارت بر مواد غذایی که زیرمجموعه معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی است نظارت در زمینه افلاتوکسین را ادامه می‌دهند.

جمیع افزود: سابقه بررسی افلاتوکسین متناسب با استاندارد ملی در محصولات غذایی مختلف، متفاوت است اما بررسی این عامل در شیر از حدود سال ۱۳۷۲ در استان اجرا می‌شود.

هم‌اکنون هزار و ۹۳۵ واحد صنعتی در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش نظارتی سازمان استاندارد قرار دارند که نیمی از این واحدها در حوزه صنایع غذایی فعالیت دارند.        

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.