«ذبیح الله مجاهد» اظهار داشت: طالبان در نظر دارد عملیات مشابه آن چه که دیروز انجام داده را ادامه دهد.

سخنگوی طالبان: عملیات‌ ضد آمریکایی طالبان در افغانستان ادامه خواهد داشت

قدس آنلاین؛ ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان  گفت: این گروه نمی‌خواهد جزئیاتی از چگونگی عملیات روز گذشته خود ارائه دهند، چرا که این اطلاعات محرمانه است و ما نمی‌خواهیم در این مورد صحبت کنیم.

وی افزود: دادن این اطلاعات دشمن را متوجه می‌سازد و امکان دارد بار دیگر در تیررس ما قرار نگیرند.

مجاهد گفت رسانه‌ای کردن جزئیات عملیات دیروز باعث می‌شود به امریکایی‌ها اطلاعاتی داده شود که مانع از اجرای عملیات‌های مشابه بعدی بر ضد آمریکا در افغانستان گردد.

مجاهد می‌گوید مسئولان نظامی طالبان در رابطه به دادن اطلاعات در مورد استراتژی جنگی خود احتیاط می‌کنند.

سخنگوی طالبان در پایان گفت طالبان در نظر دارند عملیات مشابه آن چه که دیروز انجام داده‌اند را ادامه دهند.

به گزارش مهر، روز گذشته سقوط هواپیمای نوع E-11A در افغانستان خبرساز شد. در ابتدا گزارش شد که هواپیمای ساقط شده یک هواپیمای مسافربری است و بعد از آن با عنوان هواپیمای ناشناس خارجی نام برده شد.

در نهایت سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان تأیید کرد که یک هواپیمای نظامی متعلق به این نیروها در ولایت غزنی در جنوب افغانستان سقوط کرده است.

سانی لگت، سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان در توییتی گفته است تحقیق در مورد دلیل سانحه هواپیما E-11A در جریان است ولی هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که نشان دهد این هواپیما توسط آتش دشمن ساقط شده باشد.

در این میان طالبان مسئولیت سرنگون کردن این هواپیما را برعهده گرفته است.

طالبان اعلام کرده که هواپیمای نظامی حامل «افسران بلندپایه اطلاعاتی» آمریکایی در غزنی از سوی افراد این گروه سرنگون شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.