امام جمعه موقت تهران گفت: ولایتمداری و دشمن ستیزی شهید سردار سلیمانی ناشی از اقتدا به سیره فاطمی است

ولایتمداری شهید سلیمانی ناشی از اقتدا به سیره فاطمی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج‌علی‌اکبری در ویژه برنامه‌های فاطمیه حرم مطهر رضوی که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه اصل زیستن و زندگی عابدانه برای فاطمی شدن است، عنوان کرد: سیره حضرت زهرا(س) دربردارنده زندگی توام با توحیدباوری، ولایتمداری و قیامت باوری است.
وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) راز خلقت اولیای الهی است، عنوان کرد: کسی می‌تواند به درجه فاطمی برسد که شناخت کافی از سیره این بانوی عظیم الشأن داشته باشد.
امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: به فرموده قرآن کریم کسی که می‌خواهد از دنیا و عبادتش کمال لذت معنوی را ببرد باید فکر و اندیشه خویشتن را بسازد و این مهم با الگوی‌گیری از سیره حضرت صدیقه طاهره(س) شکل خواهد گرفت.
وی ادامه داد: سلمان فارسی در شهر حجاز یک فرد غریبه و معمولی بود، ولی وقتی به خاندان رسالت نزدیک شد، آن قدر اهل دینداری و تبعیت از سیره رسول الله(ص) گردید که به مقام «سلمان منا» رسید.
حاجی علی اکبری گفت: ما به عنوان شیعیان و محبان اهل بیت(ع) در طول شبانه روز باید پیوسته به فکر شبیه شدن به ائمه هدی(ع) باشیم و هر شب نفسمان را مورد بررسی قرار دهیم و از خود بپرسیم «امروز برای فاطمی شدن چه کاری انجام دادیم؟»
وی افزود: مومنی که می‌خواهد اهل سیره فاطمی و علوی باشد، باید مراقب تربیت فرزند، برخورد با همسر، چگونگی درآمد و برخورد خود نسبت به مسائل روز جامعه و مردم باشد.
خطیب حرم رضوی عنوان کرد: مومن وقتی می‌تواند ادعا کند که شیعه واقعی حضرات معصومین شده است که طهارت باطنی، سخت‌کوشی، جهاد، عبادت و دیگر فضیلت‌های اخلاقی را در وجودش افزایش دهد.
وی با اشاره به اینکه در خانه اهل بیت(ع) نباید به کم قانع شویم، اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی با تزکیه نفس، خود را در خط اهل بیت(ع) انداخت و با شجاعت و جهاد فی سبیل الله به مقام‌های والایی از عبادت، عبودیت و شهادت رسید.
سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه شهادت در حقیقت مدال پرافتخار و ارزشمندی است که خداوند متعال به مجاهدان شایسته و وارسته به تقوای اهدا می‌کند، تصریح کرد: امروز ما در چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می‌بینیم که انقلاب اسلامی همه ارزش‌های ولایی و اسلامی ما را زنده کرد.

منبع: ـآستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.