قائم مقام سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی گفت: «شهر من» اپلیکیشنی جامع در ارائه خدمات شهری است که می تواند لذت هوشمندی را به کام شهروندان مشهدی شیرین کند.

«شهر من» اپلیکیشنی جامع در ارائه خدمات شهری است

به گزارش قدس آنلاین، مدیریت سازماندهی شبکه یکپارچه خدمات و کسب و کارهای شهری، محمد مهدی برادران در اختتامیه نهمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند در حاشیه بازدید از غرفه اپلیکیشن «شهر من» اظهار کرد:مقوله «شهروند هوشمند» وجه تمایز شهر هوشمند با شهر الکترونیک است، اقدامات بسیاری طی سال های گذشته در راستای شهر هوشمند انجام گرفته اما همواره خلائی در خصوص عدم وجود اپ جامعی که بتواند خدمات را در ابعاد گوناگون در اختیار شهروندان قرار دهد احساس می شد تا اقدامات بسیاری که طی ۱۰ سال اخیر در بحث شهر هوشمند در سطح شهر مشهد صورت گرفته بود، بتواند تجمیع شود تا شهروندان نتایج این مهم را لمس کنند. بنده تصور می کنم اپلیکیشن «شهر من» می تواند لذت هوشمندی را به کام شهروندان مشهدی شیرین کند.
برادران خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی تعاملات خوبی با مجموعه مدیریت شهری دارد البته این تعاملات منحصر به دوره فعلی مدیریت شهری نیست بلکه این تعاملات از گذشته میان آستان قدس و شهرداری مشهد وجود داشته است، به طوری که تاکنون نرم افزارهای مشترکی در حوزه املاک و اراضی و تبادلات اطلاعات در این خصوص وجود داشته است که این تعاملات می تواند به شهروندان کمک کند تا خدماتشان را با سهولت بیشتری دریافت کنند. علاوه براین آستان قدس رضوی نرم افزاری تحت عنوان «رضوان» دارد که بخش عمده ای از مخاطبانش را زائران تشکیل می دهد در واقع استقبال خوبی از این نرم افزار در سطح ملی انجام گرفته است.
وی ادامه داد: در گذشته نیز در زمینه زیرساختی تعاملات مطلوبی در ارتباط بین دیتاسنترها و ذخیره داده ها انجام گرفته است که در حال حاضر اقداماتی به منظور توسعه این تعاملات در دستور کار است چنان که تفاهم نامه ای نیز در این رابطه در روز گذشته میان آستان قدس رضوی و اپلیکیشن «شهر من» منعقد گردید.
قائم مقام سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی افزود: نخستین بار شعار هوشمندسازی از سال ۹۰ در کلانشهر مشهد مطرح شد که امید می رود همچنان پیشتازی کلانشهر مشهد با برگزاری نمایشگاه تداوم داشته باشد.
برادران تصریح کرد: در حال حاضر استقبال شهروندان مشهدی از نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند بسیار مطلوب ارزیابی می شود چنان که شواهد حاکی از آن است که نسل جوان آشنا به فناوری اطلاعات از این نمایشگاه استقبال بی نظیری داشته اند. بنده تصور می کنیم توسعه واقعی که در شهر مشهد در حال شکل گیری است برخلاف افرادی که زیرساخت را منحصر به مبلمان شهری و توسعه معبرها می بینند بنده توسعه زیرساخت را فناوری اطلاعات می دانم.
وی خاطرنشان کرد: اخیرا در آستان قدس رضوی دو شرکت با نظر تولیت فعال شده است نخست شرکت صنایع پیشرفته رضوی که همان طور که از نامش پیداست حمایت از صنایع پیشرفته را برعهده دارد و دوم شرکت نوآوری رضوی است که اعتبارات خوبی را برای حمایت از ایده های استارت آپی در نظرگرفته است. لذا آستان قدس رضوی برای ملی و فراملی شدن ایده هایی که به مسائل شهری پاسخ مناسبی داشته باشند، اعلام آمادگی می کند

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.