مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تایباد گفت: خوشبختانه هیچ موردی از بیماری کرونا در بین ترددکنندگان داخلی و خارجی در مرز دوغارون مشاهده نشده است، اما مراقبت‌ها همچنان ادامه دارد.

مراقبت‌های بهداشتی در مرز دوغارون تشدید شد
به گزارش قدس آنلاین، سید محمد موسوی با بیان اینکه تردد روزانه در مرز دوغارون بیش از سه هزار نفر است، گفت: پس از شیوع این بیماری در کشور چین، مراقبت‌های بهداشتی در مرز دوغارون تشدید شد، یک تیم از کارشناسان تخصصی نیز از مرز بازدید کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تایباد بیان کرد: پایگاه بهداشتی، درمانی مرز دوغارون در آماده باش قرار دارد و همچنین به بیمارستان تایباد هم اعلام آمادگی شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از این بیماری در شهرستان، چه داخلی و چه خارجی مشاهده نشده است، تاکید کرد: پایگاه بهداشتی مرزی دوغارون، روزانه اقدامات اولیه برای بیماران مراجعه کننده انجام می‌دهد، بیماران مراجعه کننده که علائم بیماری را دارا باشند کنترل می‌شوند، همچنین سوابق کسانی که به کشور از طریق مرز دوغارون وارد می‌شوند، کنترل می‌شود تا در صورتی که به تازگی از کشور چین خارج شده اند، جهت بررسی بیشتر به پایگاه بهداشتی مرزی دوغارون معرفی شده و کنترل‌های لازم انجام پذیرد.

گفتنی است، مرز دوغارون در شرق کشور، روزانه شاهد تردد بیش از سه هزار نفر در قالب مسافر، راننده ترانزیت و نمایندگان شرکت‌های حمل و نقل بین المللی است، این عدد به جز کارمندان و نیروهای مستقر در گمرک دوغارون شامل اداره کل گمرک دوغارون، منطقه ویژه اقتصادی و شرکت‌های تجاری مستقر در این منطقه می‌شود. از سویی افغانستان نیز با چین هم مرز و همچنین مراودات اقتصادی بالایی دارد، بنابراین کنترل بهداشتی مرز دوغارون یکی از برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان تایباد است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.